برگزاری مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور به میزبانی همدان

رئیس هیات شطرنج استان همدان گفت: مسابقات شطرنج رده‌های سنی کشور به میزبانی همدان برگزار می شود.

امیرعرفان هاشمی گفت: استان همدان در اردیبهشت‌ماه و پس از برگزاری مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان، از مسابقات قهرمانی رده‌های سنی زیر ۸ و زیر ۱۸ سال پسران کشور میزبانی خواهد کرد.

او گفت: مسابقات قهرمانی بزرگسالان استان همدان از ۱۲ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه در محل مجموعه ورزشی شهید سپهبد سلیمانی (سالن انقلاب سابق) برگزار خواهد شد و شطرنج‌بازان استان برای اثبات توانایی‌های خود در این مسابقات شرکت خواهند کرد.

رئیس هیات شطرنج استان همدان گفت: در این مسابقات محدودیت ریتینگ وجود ندارد و این رقابت‌ها مخصوص تمامی شطرنج بازان استان همدان است و ورود برای عموم شطرنچ بازان آقا و خانم در هر رده سنی آزاد است.

هاشمی  گفت: استان همدان میزبان مسابقات رده‌های سنی کشور در رده‌های سنی زیر ۸ سال و زیر ۱۸ سال پسران خواهد بود.

به گفته او از این مسابقات در مجموعه ورزشی شهید سپهبد سلیمانی میزبانی خواهیم کرد؛ شرایط پذیرش و اسکان برای شطرنج‌بازان سایر استان‌ها فراهم شده و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

دبیر فدراسیون شطرنج کشور گفت: مسابقات قهرمانی رده‌های سنی کشور از ۱۷ اردیبهشت آغاز و در ۲۳ اردیبهشت‌ماه به پایان می‌رسد.

او گفت: تمامی ثبت‌نام‌های مسابقات ما صرفاً به صورت آنلاین و از طریق سایت هیات شطرنج استان همدان امکان‌پذیر خواهد بود و آخرین قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) بر مسابقات حاکم است و جدول مسابقات جهت محاسبه ریتینگ شطرنج‌بازان به فدراسیون جهانی ارسال خواهد شد.

هاشمی گفت: مسابقات استانی و کشوری به روش سوئیسی برگزار خواهد شد و زمان مسابقه برای هر بازیکن ۹۰ دقیقه با ۳۰ ثانیه پاداش برای هر حرکت خواهد بود.

رئیس هیات شطرنج استان همدان گفت: در شروع سال میزبان دوره داوری درجه یک فدراسیون شطرنج کشور بودیم.

او گفت: تقویم امسال هیات شطرنج استان همدان بسیار پربار و درخشان خواهد بود و در شهریور به اوج خود خواهد رسید و طبق روال سال‌های گذشته افتخار این را داریم رویداد بسیار مهم و بااهمیت اوپن بین‌المللی شطرنج ابن سینا را در همدان میزبانی کنیم و با ورود بزرگان شطرنج جهان به کشور و استان همدان، نشان دهیم در میزبانی رویداد‌های کشوری و بین‌المللی شطرنج در کشور، پیش‌رو هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار