فعالیت ۲۳ مرکز ترک اعتیاد در زنجان

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۳ مرکز ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب شلتر در زنجان فعالیت می‌کنند.

حسینی گفت: در مواردی که فرد معتاد انگیزه‌ای برای ترک اعتیاد ندارد و یا هنوز موفق به ترک اعتیاد نشده خدمات کاهش آسیب   از طریق مرکز گذری، سرپناه شبانه یا شلتر، ۲ تیم سیار مستقل و مرکز سیار کاهش آسیب (موبایل سنتر) در دسترس است.

او بااشاره به اینکه برای پذیرش این افراد در این مراکز نیازی به معرفی نامه و مدارک نیست، گفت: این افراد بعد از ورود به مرکز حق استعمال مواد مخدر را ندارند و به آن ها خدماتی برای کاهش آسیب مانند بسته‌های بهداشتی، شام، استحمام و صبحانه ارائه می‌شود.

سرپرست بهزیستی استان زنجان بابیان اینکه ساعت فعالیت مرکز شلتر زنجان از ساعت ۱۶ تا ۸ صبح روز بعد است، گفت: میانگین مراجعات مرکز روزانه ۷۰ نفر است که در روز‌های سردسال میانگین اقامت شبانه به ۸۰ نفر نیز افزایش می رسد.

حسینی گفت: کاهش آسیب، از برنامه اساسی در فعالیت‌های مربوط به درمان اعتیاد مصرف‌کنندگان پرخطر مواد مخدر است که یکی از اهداف اجرای این طرح می‌توان به مشاوره و ارائه آگاهی در خصوص خطرات تزریق مشترک و مصرف مواد، توزیع بسته‌های بهداشتی، توزیع غذا، انجام رپید تست و معرفی موارد مشکوک به مرکز بهداشت استان زنجان اشاره کرد.

سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: درمان معتاد هزینه بر و زمان بر است که باید در این میان هر سه جنبه زیستی، روانی و اجتماعی او را در نظر داشت و برای آن برنامه ریزی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.