رییس بنیاد مسکن کشور:

۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی است

نیکزاد گفت: ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور داریم که برای همه این روستا‌ها طرح هادی تهیه و تنظیم شده است.

اکبر نیکزاد گفت: برای تهیه طرح‌های هادی با دقت وقت گذاشته شده و برای هر روستا یک کتابچه و یک طرح هادی مصوب داریم.

او می گوید: افق طرح هادی ۱۰ ساله است و باید سالانه طرح هادی چهار هزار روستا بازنگری شود که طی سال گذشته طرح هادی چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کشور بازنگری شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: سال ۱۳۸۴ فقط هفت درصد مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شده بود و با تلاش‌های صورت گرفته، امروز ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی روستایی مقاوم سازی شده است.

نیکزاد می گوید: بر این اساس سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور مقاوم سازی و نوسازی می‌شود که طبق این برنامه می‌بایست در سال ۱۴۱۰ جشن پایان مقاوم سازی مسکن روستایی در ایران برگزار شود.

وی با اشاره به صدور سند مساکن روستایی کشور، گفت: امروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار جلد سند برای خانه‌های روستایی و خانه‌های مردم در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور صادر شده است.

او می گوید: این اسناد باعث تثبیت مالکیت واحد‌های روستایی می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به فعالیت ستاد‌های بازسازی گفت: ۱۴ ستاد بازسازی در ۱۴ نقطه حادثه دیده کشور فعال بوده و در حال خدمت رسانی به مردم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی هم در این مراسم می گوید: ۳۶ درصد جمعیت این استان روستایی و در روستا‌ها زندگی می‌کنند و این آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

یاسر رهبردین گفت: ۹۶۶ روستای آذربایجان‌غربی نیازمند بازنگری طرح هادی هستند و این امر نیازمند توجه مسوولان است تا از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شود.

او می گوید: آذربایجان‌ غربی نیازمند توجه ویژه مسوولان برای توسعه و عمران روستایی است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از خدمات محمود بدلی، جعفر برزگر به عنوان مدیرکل جدید بنیاد مسکن آذربایجان‌ غربی معارفه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.