آمریکا در پشت پرده حملات جدید داعش به نیرو‌های عراقی

یک کارشناسی عراقی افشا کرد آمریکا با کمک‌های مالی و لجستیکی در پشت حملات تازه داعش به نیرو‌های الحشد الشعبی قرار دارد.

«کاظم الحاج» تاکید کرد تشدید فعالیت گروه تروریستی- تکفیری با حضور آمریکا و نقشه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی برای منطقه و عراق مرتبط است.

به گزارش المعلومه، این کارشناس امنیتی سیاسی عراق با بیان این موضوع گفت: هدف قرار دادن نیرو‌های امنیتی و الحشد الشعبی طبق شواهد قاطع همه با کمک لجستیکی و مالی آمریکایی‌ها انجام شده است.

او افزود: تشدید فعالیت داعش در شرایط کنونی دلایل متعددی دارد که مهمترین آن‌ها تلاش برای نشان دادن خود و ایجاد بی ثباتی از طریق حمله یا نفوذ به منطقه جرف النصر است. منطقه‌ای که وضعیت آ ن ثبات امنیتی استان‌های مرکزی و جنوبی مرتبط است.

الحاج اعلام کرد این حوادث همچنین دلیل دیگر فراهم کردن بهانه‌ای باری برخی نیرو‌های سیاسی است که خواستار ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق هستند.

در همین راستا چندی پیش «ترکی الحسن» تحلیل‌گر امنیتی و فرمانده سابق ارتش سوریه نیز افشا کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التنف سوریه که به مرز عراق نیز نزدیک است، به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دهند و کمی پیش نیز نزدیک به هفتاد خودرو وارد عراق کردند.

شایان ذکر است در روز‌های اخیر نیرو‌های الحشد الشعبی توانستند تلاش عناصری از گروه داعش برای نفوذ به منطقه جرف الصخر در شمال استان بابل خنثی کنند. با وجود پیروزی عراق بر گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۷ عناصر به جا مانده از داعش در این کشور همچنین فعالیت دارند.

منابع عراقی امروز (یکشنبه) نیز تایید کردند درپی عملیات «اراده سخت» که برای پاکسازی عناصر تروریستی داعش در برخی از استان‌های عراق شروع شده است، نیرو‌های امنیتی این کشور با عناصر به جا مانده از داعش درگیر شده و نبرد به مراحل سختی رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = خالق و حامی داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یک چیز جدیدی بگو.آمریکا پشت کدام کشتار و ناامنی و غارت نبوده؟مرگ بر آمریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۲۳:۱۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عراق با روسیه روابط دوستانه قدیمی دارد. از این کریدور برای خشکانیدن ریشه امریکا و داعش چرا استفاده نمیکند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکا = خانه داعش
آخرین اخبار