اعتراض کشاورزان آرژانتینی به سیاست‌های رئیس جمهور این کشور

هزاران کشاورز آرژانتینی علیه سیاست‌های رئیس جمهور این کشور برای محدودیت قیمت مواد غذایی به منظور مهار تورم افسار گسیخته تظاهرات کردند.

سیاست‌های جدید آلبرتو فرناندز، برای محدودیت قیمت مواد غذایی به منظور مهار تورم افسار گسیخته مورد انتقاد کشاورزان قرار گرفته است. آرژانتین یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی در جهان است و این کشور سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین در بخش کشاورزی است.

در این تظاهرات، معترضان پرچم‌های آرژانتین را بالا بردند و با تراکتور به جاده‌ای در مقابل کاخ ریاست جمهوری «کاسا روزادا» در پایتخت این کشور رفتند. این در حالی است که کشاورزان به ندرت در بوئنوس آیرس اعتراض می‌کنند، زیرا آن‌ها معمولا چنین تظاهراتی را در مناطق روستایی برگزار می‌کنند.

کشاورزان آرژانتینی معتقدند رئیس جمهور این کشور با تصمیم های خود در بخش غلات و گوشت مداخله و در مقطعی به منظور اولویت دادن به عرضه داخلی، میزان صادرات تولیدکنندگان گوشت را  محدود کرد.

معترضان تابلو‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:  ما برای جاده‌ها پول می‌دهیم اما در عوض باتلاق تحویل می‌گیریم. آن‌ها همچنین در نامه‌ای به دولت که ابتدا در میان تظاهرات خوانده شد و سپس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، مطالبات خود را برای کاهش مالیات اعلام کردند.

در این نامه آمده است «ما یک تقاضای ساده داریم و آن اینکه دیگر حاضر نیستیم بابت طنابی که برای خفه کردن ما استفاده می‌شود، هزینه ای بپردازیم.» گفته شده این اعتراض خودجوش بوده و توسط سازمان خاصی سازماندهی نشده بود.

مالیات‌ها در زمان مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور سابق این کشور افزایش یافت و در دوره فرناندز، افزایش یافته است. ۱۲ درصد مالیات بر صادرات گندم و ذرت اعمال می‌شد که در مورد صادرات سویا، آرد و روغن پخت و پز به ۳۳ درصد افزایش یافت.

آرژانتین سال‌ها با تورم بسیار بالا دست و پنجه نرم کرده است. این تورم در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد بود که سیاست غذایی را به یک وظیفه بسیار حساس برای دولت تبدیل کرده است.

در سال گذشته، کشاورزان همچنین به محدودیت‌های صادرات گوشت اعتراض کردند که فرناندز در نهایت آن را کاهش داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار