حمله نظامیان صهیونیست به مسیحیان در قدس+ فیلم

منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست با جلوگیری از ورود مسیحیان به کلیسا با آنان درگیر شدند.

برخی از منابع فلسطینی با منتشر کردن تصاویری نشان دادند نظامیان صهیونیست با جلوگیری از ورود مسیحیان برای ورود به کلیسای «القیامه» شهر قدس که برای انجام اعمال عبودی خود در «شنبه نور» به سمت این کلیسا می‌رفتند با برخی از آنان درگیر شدند.

براساس گزارش المیادین نیرو‌های اشغالگر صهیونیست چندین ایست بازرسی نظامی در محله مسیحیان ایجاد کردند. همچنین این نظامیان به کشیش ارتدوکس در حالی که در راه کلیسای القیامه بود، حمله کردند. مسیحیان به خبرنگار المیادین گفتند مورد ضرب و شتم نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفته و در در روز‌های اخیر با حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسیده است. در یک ماه گذشته و با افزایش تنش ها، ۲۲ فلسطینی به دست ارتش اشغالگر به شهادت رسیده اند.

درپی ادامه دار بودن اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مردم چندین کشور از جمله، اردن، پاکستان و سنگاپور تظاهرات کرده و خواستار پایان این جنایات شدند. در همین راستا سازمان ملل در یک بیانیه دیر هنگام خواستار رسیدگی فوری به خشونت نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان شد.

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مجاورت مسجد الاقصی در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ آوریل که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۸۰ فلسطینی از جمله ۲۷ کودک شده به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

در بیانیه سازمان ملل همچنین بر نگرانی شدید این سازمان از تشدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی طی ماه‌های گذشته تاکید شده است. شمداسانی در ادامه تاکید کرد: باید مجموعه‌ای از تحقیقات فوری، بی طرف، مستقل و شفاف درباره اعمال خشونت نظامیان اسرائیلی که منجر به زخمی شدن نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی شده انجام شود و مسئولان این خشونت‌ها باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار