سرلشکر صفوی: الگو گرفتن از شهیدان نجات‌بخش ملت از جنگ ترکیبی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: الگو گرفتن از شهیدان، نجات‌بخش ملت از هجوم فرهنگی و جنگ ترکیبی است.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی گفت: هیچ قدرتی توان برخورد با ایران را ندارد؛ ایرانی که روزی نوکر آمریکا بود امروز در برابر آن ایستاده است. امیدوارم با مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و همبستگی ملت و دولت به ساحل نجات برسیم. 

پیش از این، حجت‌الاسلام و المسلمین خطیب وزیر اطلاعات گفته بود، «دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و نظام اسلامی است. دشمن به شکل چند وجهی و جنگ‌های ترکیبی، رسانه‌ای و ... به دنبال ضربه زدن به این نظام است که در تمامی این سال‌ها با رهنمود‌های حکیمانه رهبر فرزانه و حضور موثر مردم و تلاش مسئولین با شکست روبرو شده است.

۲۰ بهمن پارسال، آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان ارتش از عبارت «تهاجم ترکیبی» استفاده کردند و گفتند دشمن در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی، رسانه‌ای و دیپلماسی علیه ایران تهاجم ترکیبی دارد. جمهوری اسلامی ایران هم باید در زمینه‌های مختلف از جمله رسانه ای، امنیتی و اقتصادی علیه دشمن تهاجم ترکیبی داشته باشد.

جنگ ترکیبی در تعریفی، «فعالسازی تمام تعارضات درونی یک کشور از طریق نیرو‌های خارجی» است و هدف این جنگ، «اصلاح و تغییر رفتار یک نظام، تغییر رژیم و در نهایت فروپاشی» است که در آن، از ابزار‌های دیپلماسی عمومی، امکانات اقتصادی، فضای مجازی و... استفاده می‌شود.

دستیار و مشاور فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانش گفت: با فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم، پیشروی ما امیدوارکننده است و فتح‌المبین‌هایی در عرصه داخلی و خارجی پیش‌رو داریم. از دولت بازرگان تا امروز را دیده‌ام و می‌گویم رو به جلو و پیشرفت هستیم و با توجه به تهدیدات مشترک علیه ما و برخی از کشور‌ها می‌توانیم با آن‌ها به منافع مشترک برسیم.»

به گفته سرلشکر صفوی، «مشکلاتمان در داخل کشور به برکت دولت‌مردان کارآمد در سطوح مختلف حل خواهد شد.»

آیت الله سید احمد خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: گرانی قیمت‌ها و افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها درد جانکاه مقام معظم رهبری است و در پیام سال نو با تلخی از آن یاد کردند. رئیس جمهور هم این درد جانکاه را دارند و مسئولین در تلاش برای رفع آن هستند، ولی مسئولان باید تدابیر موثرتری برای رفع این مشکل بیابند تا مردم آرامش پیدا کنند.

به گفته امام جمعه موقت تهران، «اینکه مردم پیش بینی فردا را نداشته باشند که قیمت‌ها چه خواهد شد، ناآرامی در جانشان ایجاد می‌کند و ما مسئولان محترم را دعا می‌کنیم که خداوند بهترین راه‌ها را پیش رویشان بگذارد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
h افشین
۱۴:۱۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا حالا در جنگ اقتصادی چند شهید داده اید؟
در جنگ اقتصادی گردن ها کلفت تر میشود و مردم بدبخت تر.
هرگاه ارگان های دولتی، ارگان های نظلامی و شبه نظامی، ارگان های خصولتی، ارگان های خصوصی و ... سفره اقتصادیشان را بر روی نخبگان باز کردند آن موقع درست است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
7891
۰۴:۳۱ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
زندان بودم. دستپاچه شدم. زد به کله ام. یه دفعه یادم به یکی ازشهدا افتاد. بی اختیار باهاش توی دلم نجوا کردم ازش خواستم از خدا بخواد منو از زندان بیرون بیاره. تو همین حال خوابم برد. با پوتین افسر نگهبان تو کمرم از خواب بلند شدم. پرسیدم چی شده چرا میزنی؟ با توپ و تشر گفت بلند شو گورت رو از اینجا گم کن برو بیرون که اینجا هتل نیست نبینمت دیگه پاتو تو این زندان بزاری. غلط نکنم هر شهید اسمی از اسامی اعطم خداست. حالا هم هر جا گیر میکنم همون طور عمل میکنم ان واحد جواب میده.
آخرین اخبار