خواجه اهل راز میزبان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن + تصاویر

بزرگترین برنامه فرهنگی قرآنی شامگاه پنجشنبه در آرامگاه حافظ شیرازی برگزار شد و از شبکه های ملی روی آنتن صدا و سیما رفت.

گردهمایی و جزءخوانی با حضور ۶۰۰ حافظ قرآن کریم با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) شامگاه پنجشنبه در آرامگاه حافظ برگزار شد.

در پایان این مراسم نماز جماعت به امامت آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس اقامه شد.

آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم معنوی، گفت: حضور معنوی در بارگاه حافظ شیراز کسی که قران را در ۱۴ روایت از حفظ می‌خواند یک رویداد، ارزشمند دینی معنوی و گردشگری است و باید تلاش شود ین مسیر نورانی ادامه یابد.

صدا و سیمای فارس نیز این گردهمایی بزرگ حافظان قرآن در کنار حافظ شیرازی را به تصویر کشید تا از شبکه‌های ملی روی آنتن صدا و سیما برود.

مدیرکل صدا و سیمای فارس نیز گفت: شیراز یک شهر مذهبی و دینی با پیشینه قوی قرآنی است و وجود آرامگاه حافظ، دروازه قرآن، خدای خانه مسجدجامع و سایر اسناد ملموس و غیر ملموس تاریخ مشخص به ما شیراز را اینگونه معرفی می‌کند.

سید تقی سهرابی گفت: ما باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم و در عصر ارتباطات و در فضایی که فضای هنرنمایی رسانه‌ها است باید فعالیت‌های دینی و مذهبی هم از نظر شکلی جذاب و هم بار معنوی داشته باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: امسال علاوه بر مراسم شب احیا در آرامگاه حافظیه و ترتیل خوانی با همکاری موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علیها، میراث فرهنگی و شهرداری برگزاری محفل قرآنی حافظان قرآنی و برپایی نماز جماعت با حضور صد‌ها حافظ قرآن در محل حافظیه برگزار شد چرا که حافظ اعلام می‌کند هر چه دارم همه از قرآن دارم و باید با زبان رسانه به مخاطب امروز بیان کنیم.

مدیرکل رسانه ملی در فارس با بیان اینکه این مراسم بزرگ قرآنی و نماز جماعت به شبکه‌های ملی و بین المللی ارسال و پخش می‌شود خاطرنشان کرد: مقرر شد هر سال این برنامه به عنوان کار مشترک صدا و سیمای فارس، شهرداری، میراث فرهنگی و موسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا سلام الله علی‌ها در طول ماه مبارک برگزار شود.

ثبت نام دوره‌های حفظ شبانه روزی قرآن کریم در بیت الاحزان آغاز شد

 مدیر مراکز شبانه روزی حفظ و تفسیر قرآن کریم بیت الاحزان گفت: نام نویسی از متقاضیان در بیست و دومین دوره حفظ شبانه روزی موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان از پنج شنبه اول اردیبهشت ماه در ۱۵ مرکز شبانه روزی این موسسه آغاز شد.

حجت الاسلام علی اکبر شاهسونی گفت: هر ساله با فرا رسیدن اردیبهشت ماه ثبت نام از متقاضیان حفظ قرآن کریم در مراکز شبانه روزی حفظ قرآن کریم آغاز می‌شود و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بیت الاحزان به آدرس: beytolahzan.ir نسبت به نام نویسی اقدام نمایند و امیدواریم با توجه به همزمانی با ماه نزول قرآن شاهد حضور پرشور عاشقان کلام وحی در این دوره باشیم.

او گفت: دوره ذکر شده یک ساله است و پس از اینکه آزمون روخوانی از متقاضیان به عمل آمد و تاییدیه‌های لازم حاصل شد، علاقمندان ۱۴ تا ۲۲ ساله می‌توانند در این دوره که معمولا از تیر ماه آغاز می‌شود شرکت کنند.

شاهسونی گفت: داوطلبان دانش آموز و دانشجو باید از مرخصی تحصیلی استفاده کنند و محدودیتی میان خواهران و برادران در این زمینه وجود ندارد.

به گفته او، این دوره‌ها علاوه بر حفظ قرآن، شامل تجوید، تفسیر، احکام و اخلاق در کلام وحی نیز است و می‌توان از آن به عنوان یک دوره کامل در حوزه فراگیری قرآن کریم یاد کرد.

این حافظ قرآن به نقش خیرین و نیک اندیشان در برگزاری با شکوه‌تر این طرح نیز اشاره کرد و گفت: موسسه بیت الاحزان یک نهاد مردمی است و با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به حضور خیرین و نیکوکاران احساس می‌شود، حضوری که بی تردید می‌تواند منشاء برکات معنوی فراوان برای این عزیزان باشد و موجبات حضور پرشور قرآن آموزان را نیز فراهم آورد.

شاهسونی گفت: علاوه بر برکات معنوی که شامل حال قرآن آموزان می‌شود حافظان قرآن این فرصت را دارند که با شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد علوم قرآنی و حدیث و موفقیت در آن، از وزرات علوم مدرک کارشناسی علوم قرآنی و حدیث دریافت کنند و کسری خدمت سربازی و بسیاری دیگر از مزایای شغلی نیز شامل حال آن‌ها میشود، رویه‌ای که می‌تواند برای این عزیزان یک فرصت مناسب باشد.

او به تاثیر بسزای قرآن در رشد معنوی انسان نیز اشاره کرد و گفت: قرآن کتاب هدایت است و مراجعه به آن بر هر مسلمانی واجب و زندگی حقیقی و حیات طیبه انسان‌ها در پرتو عمل به دستور‌ها و رهنمود‌های قرآن شکل می‌گیرد لذا فراگیری قرآن بر همه ما یک امر واجب است.

شاهسونی گفت: آرزوی مقام معظم رهبری تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است و موسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) به عنوان یک نهاد پیشرو در نشر آموزه‌های کلام وحی، تحقق این خواسته را رسالت خطیر خود میداند.

خواجه اهل راز میزبان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن

خواجه اهل راز میزبان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن

خواجه اهل راز میزبان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن

خواجه اهل راز میزبان گردهمایی بزرگ حافظان قرآن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار