رای دادگاه مادرید به نفع یوفا

احتمال محرومیت تیم‌های سوپرلیگ اروپا قوت گرفت

دادگاه شهر مادرید حکم قبلی خود مبنی بر منع برخورد با باشگاه‌های سوپرلیگی را لغو کرد.

به گزارش فوتبال ایتالیا، قاضی جدید دادگاه مادرید حکم صادر شده مبنی بر توقف روند دادرسی یوفا علیه تیم‌های سوپرلیگ اروپا را لغو کرده است.

در حال حاضر باشگاه‌های یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید تنها باشگاه‌هایی هستند که به طور رسمی در فرآیند سوپرلیگ حضور دارند و با وجود فشار‌ها حاضر به کناره گیری از سوپرلیگ نشده اند.

یوفا پس از راه اندازی سوپرلیگ از سوی فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه رئال مادرید تمام تیم‌های حاضر در این مسابقات را به جریمه ۱۰۰ میلیون یورویی و محرومیت از رقابت‌های اروپایی تهدید کرد، اما چندی بعد دادگاه مادرید حکمی صادر کرد که بر اساس آن یوفا نمی‌توانست علیه باشگاه‌های مایل به حضور در سوپرلیگ اروپا اقدامی کند.

با لغو این حکم ممکن است باشگاه‌های رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس با جریمه‌های مالی سنگین و محرومیت از حضور در مسابقات مواجه شوند.

سال گذشته باشگاه‌های بزرگ اسپانیا، ایتالیا و انگلیس قصد داشتند برای برطرف کردن مشکلات مالی خود در مسابقات سوپرلیگ شرکت کنند. قرار بود به تیم قهرمان این مسابقات درآمدی معادل با یک میلیارد یورو اهدا شود که این رقم بسیار بیشتر از جوایز نقدی تیم‌های قهرمان لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا است.

با این حال مخالفت هواداران، بازیکنان، مسئولان لالیگا، سری آ و پرمیر لیگ انگلستان در کنار فشار دولت انگلیس به تیم‌های حاضر در لیگ این کشور باعث شد تا بیشتر تیم‌هایی که مایل به حضور در سوپرلیگ بودند، از شرکت در این مسابقات انصراف دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار