داد فروشندگان و مردم از گرانی ماهی در آمده است

رصد بازار ماهی در شهرستان بیرجند نشان می‌دهد عوامل زیادی روی افزایش قیمت آن تأثیر گذاشته که این خود باعث نارضایتی فروشندگان و خریداران شده است.

جلیل زاده نائب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی شهرستان بیرجند گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو ماهی شیر ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان، قزل آلا ۷۳ هزار تومان، سفید ۹۳ هزار تومان و ماهی حلوا هر کیلو ۱۵۰ هزار تومان است.

او گفت: این موارد ماهی‌هایی هستند که هنوز مردم تا حدودی توانایی خرید آن را دارند، اما به طور مثال ماهی حلوای شیر کیلویی ۵۵۰ هزار تومان است که وقتی تمیز می‌شود و سود روی آن می‌خورد تا کیلویی ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد و این اصلأ برای مردم توجیه و صرفه اقتصادی ندارد.

نائب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی شهرستان بیرجند گفت: سال‌های گذشته در شب عید و خود ایام عید دو تا سه تن ماهی خریداری و به فروش می‌رساندم، اما امسال ۱۵۰ کیلو ماهی خریده ام که ۱۰۰ کیلوی آن به فروش رسیده است.

ماهی از چابهار وارد می شود

نائب رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و مواد پروتئینی شهرستان بیرجند گفت:  هم اکنون ماهی مورد نیاز خود را از سمت چابهار وارد می‌کنیم، اما باز هم قیمت‌ها خود به تنهایی بالا است و بحث کرایه بالای آن نیز باعث می‌شود روی هر کیلو ماهی از ۳ تا ۱۵ هزار تومان کرایه بار بخورد.

جلیل زاده گفت: قاچاق ماهی نیز زیاد شده است و این عوامل همه روی بالا رفتن قیمت ماهی تأثیر گذار اند و خرید ماهی برای درصد زیادی از مردم توجیه اقتصادی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.