معاون فرماندار ملایر:

مراسم شب‌های قدر در فضای بسته با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود

معاون فرمانداری ویژه ملایر گفت: با توجه به نارنجی بودن وضعیت کرونا در شهرستان، مراسم شب قدر در فضای بسته با ۵۰ درصد ظرفیت برگزار شود.

حسین فارسی گفت: بر اساس اعلام آخرین رنگ‌بندی کرونایی در کشور، این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفته که رعایت شیوه نامه های بهداشتی و انجام واکسیناسیون باید همچنان در اولویت مردم باشد.

او گفت: شرایط کنونی در صورت سهل‌انگاری و عادی‌انگاری همه گیری ویروس کرونا شکننده و بدتر خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایرگفت: توجه به اجرای ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت کرونا الزامی است و تزریق واکسن به ویژه دُز سوم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای همه شهروندان لازم است و نباید با عادی‌انگاری، وارد وضعیت قرمز و خطرناک شویم.

فارسی گفت: نظارت بر رعایت شیوه نامه های  بهداشتی و واکسیناسیون و ضوابط مربوط به رنگ‌بندی کرونا همچنان اعمال می‌شودکه تمامی آیین‌های ویژه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان و برگزاری هرگونه تجمع منوط به وضعیت رنگ بندی کرونا است.

او گفت: هیات‌های مذهبی که قصد برگزاری مراسم شب‌های قدر را دارند، باید نسبت به برگزاری این آیین‌ها نظارت کامل را داشته باشند و اجرای مراسم باید در فضای باز و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: چنانچه مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان در فضا‌های بسته برگزار می‌شود باید با ظرفیت ۵۰ درصد باشد که در غیر اینصورت اجازه برگزاری مراسم داده نخواهند داشت.

فارسی گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مردم این شهرستان و تمامی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ضروری است و باید در اولویت قرار گیرد.

۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان دکتر غرضی و حدود هشت بیمار در بیمارستان مهر ملایر بستری هستند.

او گفت: اصحاب رسانه باید در راستای اقناع‌سازی، ترویج و تبلیغ تزریق نوبت‌های مختلف واکسن کرونا توسط اقشار مختلف مردم اهتمام جدی داشته باشیم تا وارد پیک‌های بعدی کرونا نشویم.

از مجموع ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، کبودراهنگ در وضعیت قرمز، بهار، ملایر و نهاوند در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های همدان، تویسرکان، اسدآباد، رزن و درگزین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.