لاوروف: هند تحت فشار زیادی برای قطع روابط با روسیه است

وزیر امور خارجه روسیه در یک سفر رسمی دو روزه به دهلی نو با نخست وزیر هند دیدار و درباره روابط بین دو کشور گفتگو کرد.

در این دیدار نارندرا مودی، نخست وزیر هند، خواستار تلاش‌های صلح بین مسکو و کی‌یف شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی India Today درباره وضع جنگ در اوکراین گفت: اوکراین به سکوی ناتو تبدیل شده است و ارتش آن با تقویت حضور خود در شرق تعهدات خود را زیر پا گذاشته است. ما در حال انجام تحقیقات درباره جنایات نیرو‌های اوکراینی هستیم.

این مقام روسیه اعلام کرد: ارتش ما فقط تاسیسات نظامی در اوکراین را هدف قرار می‌دهد و آنچه نیرو‌های آزوف اوکراین انجام می‌دهند نشان دهنده بازگشت به نازیسم در اروپا است. غرب گزارش‌های ایدئولوژیک تولید می‌کند و به عنوان واقعیت منتشر و از رئیس جمهور اوکراین علیه روسیه استفاده می‌کند.

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه آنچه در منطقه بوچا اوکراین اتفاق افتاد فقط یک بازی است، عنوان کرد: ما قصد نداریم دولت کی‌یف را تغییر دهیم، اما از اوکراینی‌ها می‌خواهیم که آینده خود را تعیین کنند. روسیه جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک را بر اساس مرزهایشان در دوران شوروی به رسمیت می‌شناسد. اگر توافق مینسک اجرا می‌شد، بحران اوکراین رخ نمی‌داد.

به گفته او غرب به مدت هشت سال از تمایل نداشتن کی یف به تبعیت از توافقات مینسک محافظت کرده و مقامات اوکراینی را برای بحران دونباس با زور تحت فشار قرار داده است.  اوکراین فعالانه به ناتو کشیده شد، با سلاح های مرگبار تقویت و از هر جهت تشویق شد تا زبان روسی، آموزش روسی، رسانه‌های روسی را ممنوع  و مردم را دستگیر کند و روزنامه نگاران مستقل را تحت آزار و اذیت قرار دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار