اخراج ۱۰ تا ۴۰ درصدی کارگران اصفهانی با افزایش دستمزد

جهانگیری گفت: افزایش دستمزد باعث اخراج ۱۰ تا ۴۰ درصدی کارگران اصفهانی شده است.

رسول جهانگیری گفت: برای حمایت از نیروی کار، باید تورم کنترل و قیمت‌ها تثبیت شود؛ در این صورت حمایت موثرتری از نیروی کار صورت می‌گیرد. ضمن اینکه حقوق و دستمزد‌ها امسال غیرمنطقی افزایش پیدا کرده است.

او می گوید: هم زمان با افزایش حقوق و دستمزد‌ها کارگاه‌ها توان تولید و رقابت را از دست می‌دهند و ناچار می‌شوند هزینه‌های تولیدشان را کاهش دهند و این م وارد روی فعالیت کسبه و کارگاه‌های تولیدی تأثیر میگذارد. وضعیت اقتصاد به گونه‌ای است که این حقوق و دستمزد‌ها چندان قدرت خرید مردم را جبران نمی‌کند؛ بلکه برای افزایش قدرت خریدشان باید شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند.

به گفته جهانگیری، درواقع این افزایش حقوق و دستمزد‌ها نه به نفع بخش تولید است و نه به نفع کارگر و کارفرما. کارگاه‌های تولیدی اصفهان حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد تعدیل نیرو داشتند. هزینه‌های زیادی به تولیدکننده و کاسب تحمیل شده است و از سوی دیگر، تولیدکننده و کاسب نمی‌تواند کالایش را بفروشد و هزینه هایش را تأمین کند.

 رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان می گوید: همین باعث می‌شود فعالان اقتصادی نیروهایشان را تعدیل کنند یا اینکه ناچار می‌شوند میزان تولیداتشان را کاهش دهند. در بازار اصفهان شاهد بودیم نیرو‌هایی تا پیش از افزایش حقوق و دستمزد مشغول بودند؛ ولی الان بیکار شده اند. هزینه‌های سربار کارگاه‌های گز و شیرینی، پوشاک و کیف و کفش از هزینه‌های تمام شده در جدول آنالیز بیشتر است و این افزایش غیرمنطقی حقوق و دستمزدها، آن‌ها را تحت فشار قرار داده است.

منبع: اصفهان زیبا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
نه داداش. این دلیل افزایش جمعیت, کارفرما میبینه میتونه یه نیروی دیگه با هزینه کمتر بگیره, اون یکی رو اخراج میکنه. پس مقصر خود مردم هستن که هی بچه پس میندازن. اونی که میخواد بچه اش تو سری خور و جیره خور پولدارا بشه بازم بچه پس بندازه تو جونش در بره وگر نه از قدیم گفتن: بچه کمتر زندگی بهتر. یا حق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
چه ربطی داشت