تمهیدات نیروگاه سیکل ترکیبی استان برای تامین برق در تابستان

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد از آمادگی واحد‌های نیروگاه سیکل ترکیبی برای تامین برق استان در تابستان امسال خبر داد.

سید محمد حسن جمال الدینی گفت: از ۸ واحد نیروگاهی در نیروگاه سیکل ترکیبی، ۶ واحد تعمیراتش انجام شده و  تعمیرات ۲ واحد دیگر تا اواخر اردیبهشت به پایان می‌رسد.

او گفت: ۲ واحد در دست تعمیر با توجه به کارکرد بالا و فرسودگی شرایط قرارگیری آن در مدار با مشکل روبرو شده و برای اولین بار در سطح کشور با وجود سوپروایزر خارجی و با کمک شرکت‌های دانش بنیان کلیه پوسته‌های این واحد‌ها دمونتاژشده و در حال حاضر در صدد تنظیم عمودی پوسته‌ها هستیم.

جمال الدینی گفت مولد‌های کرافت از جمله مولد‌هایی هستند که عمر بالای ۵۰ سال دارد و توانستیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان داخلی برای اولین بار در کشور سیستم راه اندازی و تحریک آن را تعمیر کرده و به موقع در مدار قرار دهیم.

او گفت: با توجه به شعار امسال استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ساخت قطعات و انتقال تکنولوژی در دستور کار شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی قرار دارد و ساخت کوپلینگ هاو یاتاقان‌ها از جمله مهمترین اقداماتی است که سال گذشته توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق یزد گفت: سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی استان گاز و گازوئیل است که گاز جز پاک‌ترین سوخت از لحاظ کمترین میزان آلودگی هوا محسوب می‌شود.

جمال الدینی گفت: بر روی همه دودکش‌های نیروگاه سیکل ترکیبی، آنالیزور آنلاین نصب شده که مستقیما اطلاعات میزان آلودگی هوا را به اداره محیط زیست استان ارسال می‌کند.

او گفت: انتظار می رود شهروندان با رعایت الگوی مدیریت مصرف کمک دهنده صنعت برق در استان باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار