جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از دیم‌زار‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان‌غربی گفت: طرح جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می شود.

رضا عزتی گفت: ۲۹۵ هزار هکتار اراضی دیم‌ آذربایجان غربی برای اجرای طرح جهش تولید در نظر گرفته شده است، که از این میزان، ۲۳۵ هزار هکتار محقق شده‌ است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان‌غربی می گوید: این طرح از سوی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری می‌شود، و در سال زراعی آینده این میزان به ۳۰۰ هزار هکتار افزایش می‌یابد.

به گفته وی در اجرای طرح جهش تولید، بسته‌های حمایتی نظیر اعطای تسهیلات خرید ادوات کشاورزی، پرداخت بیمه کشاورزی، دفع آفات، پرداخت بخشی از خسارت وارده برای زمین‌های کشاورزی ارایه می‌شود و آذربایجان‌غربی با رتبه سوم در اجرای این طرح جزو استان‌های شاخص کشور است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان‌غربی می گوید: در این طرح ماهانه چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در آذربایجان‌ غربی هزینه می‌شود و برای خرید ادوات کشاورزی در استان ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

عزتی گفت: برای تامین خسارت در بخش کشاورزی نیز ۳۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است و در صورت زیاد بودن خسارت‌ها، این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان‌غربی می گوید: اجرای طرح جهش تولید بر اساس یک برنامه پنج ساله در ۶.۵ میلیون هکتار از دیم‌زار‌های کشور هدفگذاری شده، است و اجرای این طرح حداقل پنج میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور در پی خواهد داشت.

طرح جهش تولید از سال ۱۳۹۹ با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی و با سه هدف تامین امنیت غذایی، جلوگیری از خروج ارز و اشتغال و ماندگاری روستاییان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.