برگزاری دومین جشنواره سبزی‌های محلی در کوهسرخ

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ از برگزاری دومین جشنواره ریواس و سبزی‌های محلی خبرداد.

رضا یوسفی گفت: هم‌زمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) دومین جشنواره ریواس و سبزی‌های محلی در کوهسرخ برگزار شد.

او گفت: کوهسرخ در فصل بهار به دلیل اقلیم و آب وهوای مناسب، رویشگاه مرغوب‌ترین ریواس‌های منطقه است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ گفت: برندسازی برای محصول ریواس و ایجاد شور و نشاط اجتماعی به بهانه این محصول کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده برای ریواس و سبزی‌های محلی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

یوسفی گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره غرفه‌های عرضه و فروش ریواس و محصولات وابسته، صنایع‌دستی، سوغات، سبزی‌های محلی، آش‌های محلی و دمنوش‌های منطقه به حاضران برپا شد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های کاشمر و کوهسرخ گفت: برگزاری این‌گونه رویداد‌ها با توجه به ماهیت محلی آن زمینه‌ساز توسعه گردشگری در شهرستان است و کوهسرخ با توجه به استعداد ذاتی که در بحث محصولات کشاورزی و به‌خصوص گیاهان دارویی دارد، زمینه مساعدی برای برگزاری این رویداد‌ها را دارد.

یوسفی گفت: با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی سفر و به‌خصوص اقامت شبانه در کوهسرخ افزایش چشمگیری داشته است و زمینه رشد اقتصادی و اشتغال فراهم شده است.

او گفت: نخستین جشنواره ریواس در کوهسرخ سال ۹۸ و قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شد و اکنون با بهبود وضعیت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دومین جشنواره برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار