وظایف رئیس دیوان عدالت اداری برای کاهش شکایت‌ها و پیشگیری از وقوع جرم مشخص شد

نمایندگان مجلس وظایف و تکالیف رئیس دیوان را برای کاهش شکایات و پیشگیری از وقوع تخلفات مشخص کردند.

بر اساس مصوبه نمایندگان در جریان اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، رئیس این دیوان برای کاهش شکایات و پیشگیری از وقوع تخلفات،  اگر در جریان رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان، ایرادات و نواقصی در قوانین و مقررات مشاهده شود که منشأ طرح شکایت در دیوان شده است، پیشنهاد‌های اصلاحی‌اش را حسب مورد، به رئیس‌جمهور یا رئیس قوه قضائیه یا رئیس مجلس شورای اسلامی و یا دیگر مراجع ذی‌ربط واضع مقررات اعلام می‌کند.

همچنین رئیس دیوان عدالت اداری، اقدامات و تدابیر پیشگیرانه مناسب را در چهارچوب قوانین و مقررات، برای کاهش علت‌های طرح شکایت در دیوان با همکاری دستگاه‌های اجرائی مربوط به‌عمل می‌آورد.

نمایندگان در ادامه با هدف حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق در حدود صلاحیت دیوان عدالت اداری، مصوب کردند رئیس دیوان یکی از معاونان قضائی‌اش را برای طرح شکایت از اقدامات و تصمیماتی که حقوق عامه را تضییع می‌کند، بدون پرداخت هزینه دادرسی و رعایت تشریفات قانونی تعیین کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۳۴ ۰۶ مرداد ۱۴۰۱
پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹:۱۱
سلام.اینجانب مرتضی میرزابابایی در مورد پرداخت نکردن وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن از دیوان عدالت اداری علیه بانک رفاه کارگران کد 974 شهرگلستان جاده تهران ساوه و بانک صادرات نسیم شهر بهارستان شکایت کرده ام ولی متاسفانه شعبه 3 دیوان عدالت اداری به بهانه مختلف شکایت بنده را رد کرده است چرا؟
از جناب آقای حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی دارم.
از رئیس محترم کل دیوان عدالت اداری درخواست رسیدگی دارم.
درضمن شماره بایگانی شعبه 0100770 دیوان عدالت اداری می باشد.
آخرین اخبار