فعال حقوق بشر سعودی: بن سلمان حقوق مردم را خرج تفریحات خود می‌کند

علیاء ابوتایه الحویطی تایید کرد که بن سلمان باید از هزینه‌های تفریح خود کم کرده و به گرانی رسیدگی کند.

علیاء ابوتایه الحویطی، فعال سیاسی و حقوق بشر سعودی در حساب کاربری توییتر خود با همرسانی هشتگ #إضراب_القطیف (اعتصاب در قطیف) نوشت: «قطیف جایی است که حقوق خود را فریاد میزند و با وجود خشونت و اقدامت سرکوبگرانه دولت، به گرانی و افزایش مالیات و قیمت‌ها اعتراض می‌کند. فقط مردم قطیف هستند که در برابر گرانی اعتراض کرده و مخالفت خود را اعلام می‌کنند. بن سلمان باید هزینه‌های تفریح خود را کم و خرج مردم کند نه این که مردم را خرج تفریحات خود کند!»

این در حالی است که به رغم ظاهرسازی مقامات سعودی برای پنهان کردن فقر در این کشور، سازمان خیریه (احسان) اعلام کرد که بیش از ۵ میلیون نفر برای زنده ماندن به کمک سازمان‌های خیریه وابسته‌اند.

اسفند سال گذشته بود که منابع خبری اعلام کردند که عربستان سعودی ۸۱ نفر از جمله ۷ یمنی و یک سوری را در بزرگترین اعدام غیرقانونی در یک روز با ادعای داشتن عقاید انحرافی و ارتباط با تروریسم اعدام کرد. پس از اعدام این افراد اعلام کرد که ۴۱ تن از آنان از مردم منطقه شیعه نشین قطیف بودند که تنها به جرم آنچه که رژیم آل‌سعود آن را عقائد انحرافی می‌خواند جان خود را از دست دادند. در میان این ۴۱ تن یک نوجوان ۱۳ ساله نیز حضور داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار