یونان دیگر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد

سخنگوی دولت یونان گفت آتن دیگر تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال نخواهد کرد.

یوآنیس اویکونومو، در یک نشست خبری تایید کرد که یونان هیچ تصمیم جدیدی برای ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین ندارد .

او در پاسخ به این سوال که آیا یونان سیستم‌های دفاع هوایی قابل حمل انسان-استینگر را که از واحد‌های فعال ارتش یونان گرفته شده بود به اوکراین فرستاده است یا خیر، گفت: مشخص است که چه تجهیزات دفاعی همراه با کمک‌های بشردوستانه به اوکراین ارسال شده است. چیزی که ارسال شده است نیاز‌ها و توان دفاعی کشور ما را تضعیف نمی‌کند.

در اواخر فوریه، وزارت دفاع ملی یونان گزارش داد که آتن با هواپیما‌های ترابری نظامی C-۱۳۰ کمک‌های بشردوستانه و تجهیزات نظامی به لهستان، برای اوکراین ارسال کرده است. یک کانال تلویزیونی یونانی سپس گزارش داد که ۲۰ هزار تفنگ تهاجمی کلاشنیکف که در نوامبر ۲۰۱۳ در یک کشتی در نزدیکی جزیره یونانی رودس ضبط شده بود، به اوکراین ارسال شده بود. ۹ سال پیش این تسلیحات از کشتی نور-ام که از بندر اوکراینی خارج شده و عازم لیبی بود، کشف و ضبط شد.

نیکوس پاناگیوتوپولوس، وزیر دفاع ملی یونان در ۱۳ آوریل به قانونگذاران یونانی گفت که آتن دیگر قصد ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را ندارد و آتن نباید  با ارسال تسلیحات جدید به اوکراین به ویژه در جزایر تضعیف کند.

 وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که این کشور تا اواسط ماه میلادی جاری کمک های بیشتری را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

طبق گزارش الجزیره، پنتاگون می‌گوید که فضای امنیتی اروپا تغییر کرده و ما به هماهنگی با متحدان خود برای شناخت نیازهای نظامی در این قاره ادامه می دهیم. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: ارسال نیروهای بیشتر به منطقه شرقی کشورهای عضو ناتو را بعید نمی دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
Salam khaste nabashid.
آخرین اخبار