سرپرست اداره میراث فرهنگی فریمان:

خانه‌موزه شهید مطهری در فریمان کارگاه نقاشی شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: یک کارگاه نقاشی در خانه موزه شهید مطهری واقع در فریمان برگزار شد.

محمدجواد بلبلی گفت: این کارگاه هنری به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان استاد مطهری و شهید آوینی برپا شده است و هنرمندان رشته نقاشی حوزه هنری خراسان رضوی و هنرمندان هنر‌های تجسمی شهرستان فریمان با حضور در این کارگاه هنری، تصاویر علامه شهید مرتضی مطهری و سیدمرتضی آوینی را نقش زدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فریمان گفت: مدیر حوزه هنری خراسان رضوی نیز ضمن بازدید از این کارگاه هنری و خانه موزه شهید استاد مطهری بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و اندیشه‌های استاد مطهری در برنامه‌های هنری تاکید کرد.

در میان بنا‌های تاریخی و فرهنگی شهرستان فریمان، مکان زندگی پربار استاد مطهری و محل نشو و نمای ایشان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ در گذشته این خانه باغی با وسعت حدود سه هزار و ۷۰۰ متر مربع را به خود اختصاص می‌داد که اکنون از مجموع زیربنای قدیمی آن تنها حدود ۱۲۰ متر شامل ۲ اتاق، هال و پذیرایی و فضای بهارخواب (تراس) برجای مانده است.

موزه شهید مطهری پس از تکمیل کار‌های مرمتی به مناسبت بزرگداشت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ با همکاری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری خراسان رضوی و بنیاد شهید، مشتمل بر آثار متعدد و یادگاری‌های بر جای مانده از آن شهید بزرگوار افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.