بن‌بست مذاکرات صلح اوکراین، قیمت نفت را بالا برد

پس از اینکه پوتین اعلام کرد مذاکرات آتش‌بس در اوکراین به «بن‌بست» رسیده است، قیمت نفت افزایش یافت.

پس از اینکه مسکو اعلام کرد مذاکرات صلح برای حل بحران اوکراین و دستیابی به آتش‌بس به بن بست رسیده است، قیمت نفت امروز (چهارشنبه) به دلیل افزایش نگرانی نسبت به کاهش تولید در روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.

به گزارش رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۹ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۵.۲۳ دلار در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۶۰ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش ۱۰۱.۲۰ دلار در هر بشکه دادو ستد شد. قیمت سبد نفتی اوپک نیز به ۱۰۰.۰۸ دلار رسیده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیروز اوکراین را مسئول به انحراف کشیدن مذاکرات صلح دانست و گفت که مسکو از «غیر نظامی کردن» همسایه غربی خود دست نمی‌کشد.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، نیکولای شولگینوف وزیر انرژی روسیه اواخر روز گذشته اعلام کرده که کشورش آماده فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به «کشور‌های دوست در هر محدوده قیمتی» است.

در همین حال، منابع بازار با استناد به ارقام موسسه «امریکن پترولیوم» گفتند به نظر می‌رسد تقاضای سوخت در آمریکا قوی باشد، زیرا داده‌ها نشان می‌دهد که ذخایر بنزین در این کشور ۵.۱ میلیون بشکه و ذخایر تقطیر ۵ میلیون بشکه کاهش یافته است. این کاهش بسیار بیشتر از آن چیزی است که تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده بودند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار