بنی گانتس مدعی لزوم تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران شد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه فضاسازی ضدایرانی خواستار اتحاد منطقه‌ای و گسترش همکاری‌های اطلاعاتی علیه ایران شد.

بنی گانتس، در سخنانی در مجمع سیاستگذاری موسسه واشنگتن ضمن فضا سازی علیه ایران ادعاهای همیشگی خود را تکرار کرد و گفت: «ایران به غنی‌سازی اورانیوم نزدیک به ۹۰ درصد رسیده درصدی که برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای مناسب است و حالا که بازرسی ها درباره پروژه هسته ای ایران کم شده باید اتحاد منطقه‌ای و همکاری‌های اطلاعاتی را گسترش داد. ما همچنین می‌توانیم امکان همکاری در حوزه دفاع هوایی را هم داشته باشیم.»

او در ادامه لفاظی‌های خود در خصوص توافق هسته‌ای ایران گفت که اگر توافقی حاصل نشود، باید به سمت طرح B رفت و همچنین با تشکیل ائتلاف همکاری اطلاعاتی را افزایش داد.

در اجلاس اخیر نقف در جنوب اراضی اشغالی، ایران و همکاری‌های منطقه‌ای موضوعات محوری میان وزرای خارجه رژیم صهیونیستی، بحرین، امارات متحده عربی، مراکش و مصر بود.

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه این کشور آن را الگوی مناسب برای همکاری منطقه‌ای به منظور مبارزه با تروریسم و تقویت روابط سیاسی که ثبات منطقه را تضمین می‌کند، خواند.

پیشتر، ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با واشنگتن‌پست گفت: ایرانی‌ها واقعا انسان‌های توانمندی هستند و به همین خاطر زمانیکه می‌گویند «می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم» باید خیلی مراقب باشیم. آنها دانشمندان بسیار قدرتمندی دارند و ابداً یک کشور جهان سومی محسوب نمی‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار