سفیر قطر بزودی به بیروت باز می‌گردد

منابع لبنانی تایید کردند درپی تنش‌زدایی هایی که اخیرا بین بیروت و برخی از کشورهای منطقه صورت گرفته است سفیر قطر به زودی به لبنان بازخواهد گشت.

پس از تنش زدایی در روابط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با لبنان، سفیر قطر نیز قصد دارد بزودی فعالیتها و ماموریتهای دیپلماتیک خود را در بیروت از سرگیرد.

به گزارش پایگاه خبری الجمهوریه لبنان، در ادامه و تکمیل بازگشت روابط میان لبنان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منابع دیپلمات عربی در بیروت به الجمهوریه گفتند: سفیر قطر در بیروت امروز با هدف مقدمه سازی برای از سر گیری ماموریت های دیپلماتیک خود به بیروت باز خواهد گشت.

این منابع اظهار داشتند سطح روابط لبنان با قطر به اندازه روابط این کشور با دیگر پایتخت های کشورهای حوزه خلیج فارس نرسیده است. در همین حال امارات عربی متحد نیز برای معرفی سفیر جدید خود در بیروت هنوز تصمیم نگرفته است. گفتنی است سفیر سابق امارات در بیروت چند ماه پیش از بحران دیپلماتیک با ریاض، این شهر را ترک کرده بود.

پیش از این نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان با شرکت در کنفرانس دوحه اعلام کرد قطر نقش موثری در حمایت کشورش در تمامی دوره‌ها ایفا می‌کند. او همچنین تاکید کرد کشورش به داشتن روابط قوی و مستحکم با قطر و دیگر کشورهای عربی و مشخصا عربستان سعودی نیاز دارد و در دیدار با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز وی بر حمایت از لبنان تأکید کرده است.

اخیرا به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از جنگ یمن روابط چند کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و کویت با لبنان تیره شده است.

به دنبال بروز تنش در این روابط این کشورها با لبنان، کویت ژانویه گذشته طرحی را برای آشتی بین این کشورها ارائه کرد که شامل چند شرط است از جمله اجرای توافق طائف مربوط به سال ۱۹۸۹ و قطعنامه‌های بین‌المللی صادره از شورای امنیت به خصوص قطعنامه ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان، قطعنامه ۱۹۸۰ درباره حاکمیت لبنان، سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص توقف تمامی عملیات‌های جنگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۲۰۰۶ است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار