ضرورت رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان در زمان وزش باد شدید

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد با هشدار به شهروندان توصیه های لازم در مورد رعایت نکات ایمنی به هنگام وزش باد شدید را تشریح کرد.

رحمان احمدی گفت: شهروندان نباید در مجاورت ساختمان های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل های فشار قوی و در محدوده و محل وقوع حوادث احتمالی تجمع و تردد کنند.

وی گفت: تا حد ممکن از تردد غیر ضروری در کوچه و خیابان خودداری شود و از قرار دادن هرگونه اشیا مانند گلدان، ظروف شیشه ای و ... در لبه پنجره و بالکن ساختمان های بلند مرتبه مشرف به پیاده رو و کوچه جدا خودداری کنید.

رئیس سازمان آتش نشانی مهاباد گفت: همچنین شهرواندان از تردد غیر ضروری در پشت بام و تراس خودداری کرده و به دلیل احتمال قطعی برق بر اثر وزش باد حدالمقدور از آسانسور استفاده نکنید.

احمدی گفت: در هنگام وزش باد از روشن نمودن منابع حرارتی شعله روباز در مجاورت اجسام قابل اشتعال در فضای باز خودداری کرده و از پارک کردن خودرو در زیر درختان اجتناب کنید.

وی گفت: هنگام ترک منزل از خاموش بودن کلیه منابع حرارتی روشن ،اطمینان حاصل کنید و شماره تلفن های ضروری، از جمله ۱۲۵ سازمان آتش نشانی را بخاطر بسپارید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.