آیا باید برای حل مسئله ریزگردها ختم اَمَن یجیب بگیریم؟

نماینده اراک در مجلس گفت: ریزگردها همه کشور را در بر گرفته؛ مجلس باید رئیس سازمان محیط زیست کشور را به جلسه علنی دعوت می‌کرد تا پاسخ دهد.

آقای محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز مجلس، آلودگی هوای استان‌های ایران در چند روز گذشته را «بی‌سابقه» دانسته و گفته «آیا باید باید ختم اَمَن یجیب بگیریم و منتظر باد و باران باشیم؟ اگر منشأ آن بیرون از کشور بوده، تصمیم بگیریم.»

مسئولان دولتی از روزهای پایانی هفته پیش با ورود ریزگردها به آسمان ایران، کیفیت هوا را در مناطق مختلفی کشور از جمله تهران، خطرناک اعلام کردند.

تهران روز  جمعه ۱۹ فروردین ماه شاخص آلودگی ۵۰۰ را ثبت کرد و ساعاتی در میان آلوده‌ترین شهر جهان از نظر کیفیت هوا قرار گرفت.

منشأ ورود ریزگردها همسایگان غربی ایران اعلام  شده؛ برخی کارشناسان می‌گویند طرح آناتولی شرقی موسوم به GAP با ساخت ۲۲ سد بر روی رودهای فرات، دجله و ارس مشکلات زیست محیطی را در پایین دست این رودها در کشورهایی مانند عراق به وجود آورده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس هم خبر داده وزیر امور خارجه کشور را برای ارائه گزارش اقدامات این وزارتخانه در مورد جلوگیری از سدسازی ترکیه به این کمیسیون دعوت می‌کند.

آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه هم گفته تاکنون در گفت‌وگوهای دو جانبه‌ای با وزیر خارجه ترکیه، درباره احداث سد بر روی رودخانه ارس رایزنی کرده؛ او افزوده با مسئولان عراقی هم صحبت‌هایی انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار