آغاز نهضت ملی ایجاد ۶۵ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در چهارمحال وبختیاری

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت ملی طراحی و ایجاد ۶۵ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در استان آغاز شد.

فخرالدین اسدی گفت: در راستای راهکار‌های سند تحول بنیادین با موضوع ایجاد شبکه‌ای از محیط‌های یادگیری، طراحی مناسب فضای ورزشی در تمام مدارس و تبدیل به بهینه سازی مجموعه‌های دارای کاربری ورزشی، تفاهم نامه‌ای بین اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری، ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها ومناطق آموزش و پرورش استان امضا شد .

در این قرارداد شهرستان‌ها و مناطق استان موظف به بهینه سازی و متناسب سازی فضای درون مدرسه‌ای و راه اندازی ۶۵ فضای ورزشی اعم از چمن مصنوعی، سالن ورزشی، زمین ساحلی و کلاس درس تربیت بدنی شدند.


بیشتر بخوانید


تنوع بخشی به محیط یادگیری در فرآیند تعلیم و تربیت رسمی، فضا‌های آموزشی ورزشی، به عنوان یکی از محیط‌های تربیتی، نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی، روحی، نشاط و سرزندگی دانش آموزان دارد.

مهمترین ارکان اجرای مطلوب درس تربیت بدنی و فعالیت‌های مکمل و فوق برنامه ورزشی در اختیار داشتن فضای ورزشی بهینه است و این مهم از طریق کمک به تامین، بهسازی، بهینه سازی، تجهیز و نگهداری سالن‌های ورزشی داخل مدارس میسر خواهد شد.

مشارکت حداکثری سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی، کمک‌های مردمی و خیرین در زمینه جلب حمایت و استفاده از ظرفیت شورا‌های برنامه ریزی و آموزش و پرورش در سطح شهرستان و مناطق برای جذب اعتبارات بیشتر، موجب ارائه خدمات گسترده‌تر در این زمینه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار