ادعای کاخ سفید: جهان پیش از این نیز شاهد راهبردهای تهاجمی روسیه به اوکراین بوده است

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با اشاره به درگیری کنونی در کی‌یف مدعی شد که پیشتر نیز جهان شاهد نحوه تهاجم‌های روسیه بوده است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس در پاسخ به سوالی درباره انتصاب فرد جدیدی برای راهبرد روسیه در درگیری با اوکراین گفت جهان پیشتر نیز شاهد «راهبرد زمین سوخته» از سوی روسیه در قبال اوکراین بوده است.

سالیوان در پاسخ مجری برنامه «فیس دِ نیشن» (Face the Nation) که آیا انتصاب ژنرال «الکساندر دورنیکوف» که پیشتر سابقه جنگ در سوریه را دارد، به معنای استفاده از راهبرد جنگ سوخته است، مدعی شد: «این با نحوه رفتار و حملات روسیه همخوانی دارد. من فکر می‌کنم که در واقع با روشی که روسیه از ابتدا این جنگ را انجام داده است، این مسئله نیز سازگار است. ما پیشتر شاهد راهبرد زمین سوخته و جنایات جنگی و کشتار جمعی و تصاویر هولناک و تکان‌دهنده از شهر‌هایی مانند بوچا و حمله موشکی به کراماتورسک بوده ایم. من فکر می‌کنم این نشان‌دهنده این است که ما شاهد موارد بیشتری از این دست خواهیم بود.»

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین به تصاویری ادعایی اشاره کرد که از شهر بوچا اوکراین منتشر شده و در آن اجساد غیرنظامیان در خیابان‌ها به نمایش در آمده است.

این سخنان سالیوان در حالی منتشر شد که به تازگی ۲ موشک به ایستگاه قطاری در شهر «کراماتورسک» واقع در شرق اوکراین اصابت کرد. پس از این ماجرا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در مورد حمله موشکی به راه آهن این شهر گفت از نظر فنی این حمله از سوی اوکراین شکل گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار