نظرسنجی: آرای مکرون و لوپن بسیار نزدیک است

همزمان با کاهش مشارکت مردمی در انتخابات فرانسه، یک نظرسنجی بیانگر نزدیک بودن شمار طرفداران مکرون و مارین لوپن است.

تحلیلگران مختلف در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که تمایل مردم فرانسه به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نسبت به دوره‌های قبلی کاهش محسوسی داشته است. این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی از رقابت نزدیک مکرون و لوپن حکایت دارد.

طبق اعلام گاردین، وزارت کشور فرانسه میزان مشارکت در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری را، ۲۵.۴۸ درصد اعلام کرد.

این میزان در سال ۲۰۱۷ (دوره قبل)، ۲۸.۵۴ درصد و در سال ۲۰۱۲ (دو دوره قبل) ۲۸.۳۰ درصد بود. دوره پیشین آن نیز (سال ۲۰۰۷) ۳۱.۲ درصد از مردم در انتخابات شرکت کردند.

اما پیشتر از آن تا سال ۲۰۰۲ که پدر مارین لوپن برای بار دوم رئیس‌جمهور فرانسه شد، مشارکت ۲۱.۴ درصد بود.

نظرسنجی‌های اخیر به طور میانگین بیانگر تمایل به مشارکت ۲۳ یا ۲۶ درصدی در انتخابات کنونی است که با توجه به ظریب خطای نظرسنجی‌ها تقریبا با یکدیگر یکسان درنظر گرفته می‌شود.

در همین ارتباط، طبق آخرین نظرسنجی که از سوی آیپسوس انجام شده، «امانوئل مکرون» با ۲۶.۵ درصد، و «مارین لوپن» با ۲۲.۵ درصد در صدر قرار دارند.

همچنین در آخرین آمار اعلام شده، خبرگزاری فرانسه از مشارکت ۶۵ درصدی مردم فرانسه تا ساعت ۱۵ به وقت گرینویچ در انتخابات خبر داد، و نوشت که این میزان از سال ۲۰۱۷ کمتر است.

پیش از این نیز گفته شده بود در مجموع ۶۶ درصد از مردم فرانسه بر این باورند که مکرون پیروز خواهد شد؛ رقمی که در هفته‌های اخیر با افزایش حمایت لوپن کاهش یافته است.

همچنین مکرون به دنبال تبدیل شدن به نخستین رئیس جمهور فرانسه است که پس از ژاک شیراک در سال ۲۰۰۲ دوباره در انتخابات پیروز می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار