تخریب ۱۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شهرستان در بروجن +تصاویر

با دستور دادستان شهرستان بروجن و هماهنگی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ۱۰۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نقنه تخریب شد.

آقای مظاهری مدیر امور اراضی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این اقدام در راستای تبصره دو ماده ۱۰ اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد.

در این اقدام ۱۰۰ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در طرح ۲۱۰ هکتاری موسوم به دیمکاران شهر نقنه از توابع شهرستان بروجن به طور کامل تخریب شد.

به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته پارسال دادستان شهرستان بروجن و پی از نشست با نماینده کشاورزان طرح‌های مختلف از جمله طرح دیمکاران بروجن، صورت جلسه و به بهره برداران تفهیم شد که باید در صورت نیاز برای دریافت مجوز به جهاد کشاورزی و کمیسیون ماده دو واگذاری اراضی ملی و دولتی مراجعه مر کردند تا تصمیم گیری شود.


بیشتر بخوانید


با گذشت یک ماه هیچگونه اقدامی از طرف بهره برداران صورت نگرفت؛ ضمن اینکه اراضی نقنه جزو اراضی ملی بوده است که اجاره‌ای به بهره برداران و اشخاص حقیقی واگذار شد.

اراضی ملی جهت بهره برداری یک نوع فعالیت همراه با کتابچه و دفترچه طرح به بهره بردار داده می‌شود و اگر افرادی فرای آن طرح به مواردی نیاز داشته باشند باید درخواست اصلاحیه بدهند که اگر با ضوابط و مقررات همخوانی داشته باشد تدوین و به بهره بردار ابلاغ می‌شود.

در خصوص مستثنیات اشخاص هم در صورتیکه زمین باغ باشد و بهره برداران به مجوز ساخت و ساز نیازداشته باشند می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه و تکمیل پرونده کنند و پس از آن جهت طرح در کمیسیون تبصره یک ماده یک اصلاحیه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی ارسال می‌شود که در صورت نیاز حمایت خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار