استاندار زنجان:

قیمت و میزان عرضه نان در زنجان تغییر نمی کند

استاندار زنجان گفت: قیمت و میزان عرضه نان در استان زنجان تغییر نخواهد کرد.

افشارچی گفت: در صورت تصمیم نهایی دولت طرح جدید عرضه نان به صورت پایلوت در زنجان اجرا می‌شود که طی آن قیمت نان تغییری نداشته و تنها یارانه‌ای که به آرد اختصاص پیدا می‌کرد به طور مستقیم به نان اختصاص می‌یابد.

او می گوید: تا کنون هیچ‌ شیوه نامه دقیقی در این خصوص تدوین نشده و تصمیم قطعی و نهایی فعلا اتخاذ نشده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه این تصمیم یک تصمیم ملی است که وزارت اقتصاد بر اساس قانون و بر مبنای تبصره ۱۴ قانون بودجه که مربوط به یارانه کالا‌های اساسی است اجرا می‌کند، گفت: استان زنجان مجوز ورود به قوانین مربوط به این حوزه‌ها را ندارد.

افشارچی گفت: دولت تصمیم گرفته فرآیند‌های ساده گذشته را با استفاده از تکنولوژی، تبدیل به فرآیند‌های دقیقی کند که منافع اعطای یارانه‌ها، دقیقاً به دست مردم برسد که پیش از این در جا‌های دیگری هزینه شده و باعث ایجاد فساد می‌شد.

او می گوید: مردم با قیمت قبلی، نان مورد نیاز خود را دقیقاً همچون گذشته خریداری کرده و تنها اتفاق جدید این است که آرد با قیمت واقعی در اختیار نانوا قرار خواهد گرفت و به ازای هر نانی که فروخته می‌شود، هزینه أخذ شده نان به قیمت واقعی از طریق سیستم دولتی به حساب نانوا واریز خواهد شد و در این طرح هیچ‌گونه کارت یارانه‌ای وجود نداشته و علت اجرای پایلوت آن نیز شناخت نقاط قوت و ضعف طرح به صورت آزمایشی است و در اثنای اجرای طرح نظرات نانوایان عزیز هم أخذ خواهد شد تا به بهترین نحو، از بروز فساد و قاچاق در تامین یکی از مهمترین کالای مورد نیاز مردم تا حد امکان پیشگیری به عمل آید.

استاندار زنجان می گوید: وقتی آرد به قیمت واقعی به نانوا داده شود، تخلف مربوط به انگیزه فروش آن به صورت آزاد در بازار از بین خواهد رفت.

افشارچی در خصوص زمان اجرای این طرح نیز گفت: تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص أخذ نشده و در صورت تصویب نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

او بااشاره به کم فروشی و قاچاق آرد در بازار گفت: این طرح با هدف پیشگیری از این تخلفات، تخصیص درست یارانه‌ها و رسیدن آن به دست خود مردم اجرا می‌شود و قطعاً تمام جوانب لازم نیز در این خصوص در نظر گرفته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۲۱:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام اگر مشتری عمدا کارتی بغیر از کارت یارانه به کارتخان نانوا بکشد تکلیف چیست
United States of America
ناشناس
۰۹:۵۱ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
خدا به دادمون برسه . .....هرچه میخواهی ببر اما نبر نان کسی