وضعیت کرونا در خرمشهر مطلوب، اما بی ثبات

در نخستین جلسه ستاد کرونا خرمشهر وضعیت شیوع این بیماری در خرمشهر در شرایط مطلوب با این وجود تداوم رعایت دستورالعمل‌ها ضروری اعلام شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در نخستین نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا سال ۱۴۰۱ که در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در مشکلات در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته کمتر بوده و در کیفیت و کمیت خدمات رسانی بهبود مشاهده می‌شد.

احمد جلالی به پشت سر گذاشتن پیک امیکرون یادآور و از کاهش ورودی به بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر با علایم امیکرون و اشغال تخت در چند روز اخیر تعداد خبر داد.

او روند واکسیناسیون در این شهرستان را مطلوب، اما نه دلخواه دانست و خواستار همکاری بیشتر ارگان‌ها در این رابطه شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در ادامه به بازرسی‌های انجام شده از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۱۶۰ مورد بازدید مشترک در خرمشهر انجام شده که منجر به پلمب یک آرایشگاه زنانه شد.

سعید سیاحی سرپرست آموزش و پرورش خرمشهر نیز به بازگشایی مدارس در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته ۱۰۰ مورد بازدید از مدارس انجام شد که در این بازدید‌ها توصیه‌های بهداشتی داده شده است.

فرماندار خرمشهر هم در این نشست بر تهویه مناسب کلاس‌ها و برای جلوگیری از آغاز پیک بعدی کرونا وارد نشدن به پیک بعدی تاکید و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را خواستار شد.

نادر عمید زاده گفت: پس از ۲ سال، بازگشایی مدارس به صورت حضوری تاثیر مثبت و مزایای بسیاری خواهد داشت، اما دبیران و معلمان باید ضمن رعایت دستورالعمل بهداشتی توصیه‌های بهداشتی را به دانش آموزان گوشزد کنند.

او همچنین اهمیت سرکشی به دانشگاه‌ها را متذکر و تداوم حمایت از طرح سردار شهید سلیمانی و همکاری شرکت‌ها و دستگاه‌های مختلف با بهداشت و درمان برای جلوگیری از همه گیری مجدد کرونا را خواستار شد.

بنا به گفته مدیر شبکه بهداشت خرمشهر میزان واکسیناسیون در این شهرستان هرچند مطلوب است، اما هنوز به سطح قابل قبول نرسیده است که در این نشست میزان انجام واکسیناسیون در دوز اول ۸۱.۶۴ درصد، دوز دوم ۶۸.۱۲ و دوز سوم ۲۲.۶۶ اعلام شد.

بنا بر این گزارش میزان واکسیناسیون مادران باردار ۹۷ درصد در دوز اول و ۷۳ درصد دوز دوم است که در سطح دانشگاه قابل قبول است و پوشش واکسیناسیون دانش آموزی نیز دوز اول ۸۸.۱۱ و دوز دوم ۶۵.۷۴ درصد است که می‌طلبند دانش آموزان برای دریافت دوز دوم اقدام کنند

احمد جلالی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن خرمشهر در وضعیت آبی نقشه رنگ بندی کرونایی، گفت: میزان مراجعه کننده‌ها به اورژانس بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر با کرونای مثبت کاهش داشته است و در حال حاضر خطر کمتر شده و شرایط رو به بهبودی است، اما مطلوب نیست.
او از همه شهروندان و ارگان‌های مختلف در خواست کرد با توجه به بازگشایی مدارس و بازگشت راهیان نور و مسافران همراهی بیشتری در رعایت دستورالعمل‌ها داشته باشند.
سرپرست شبکه بهداشت خرمشهر در رابطه با مراجعه به مراکز درمانی پی بروز پدیده گروغبار و ریزگرد در دو روز اخیر نیز گفت: در بحث ریزگرد‌ها مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان خرمشهر وجود داشته است، اما میزان آن نسبت به سال‌های گذشته کمتر بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.