مثبت شدن یک سوم تست‌های کرونا در چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۲.۲ درصد تست‌ها در فروردین امسال مثبت گزارش شد در حالیکه پارسال ۳۵.۴ درصد تست‌ها مثبت اعلام شده بود.

آقای دکتر احمدی در ستاد استانی مقابله با کرونا از کاهش شیوع کرونا در فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در استان خبر داد و گفت: ۳۲.۲ درصد تست‌ها در فروردین امسال مثبت گزارش شد در حالیکه سال قبل ۳۵.۴ درصد تست‌ها مثبت اعلام شده بود.

آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان کماکان کاهشی است و تعداد موارد مرگ و میز نیز روند نزولی دارد، اما در بخش سرپایی روند افزایشی بوده است.

در گروه سنی ۶ تا ۱۲ سال نوبت اول ۶۱ درصد و نوبت دوم ۴۶ درصد و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۳ درصد و نوبت دوم ۸۳ درصد پوشش واکسیناسیون کرونا ایجاد شده است.


بیشتر بخوانید


پوشش واکسیناسیون در استان نسبت به میانگین کشوری کمتر نیست، در گروه سنی ۱۸ سال به بالا نیز در نوبت اول ۹۰ درصد، در نوبت دوم ۸۲.۴ درصد و در نوبت سوم ۴۵ درصد پوشش ایجاد شده است.

طی بازرسی‌های انجام شده از مدارس و دانشگاه‌ها پوشش ماسک ۹۳ درصد و رعایت تهویه ۷۲ درصد در مدارس رعایت شده که می‌طلبد در خصوص تهویه اقدامات بیشتری انجام گیرد.

علاوه‌بر نظارت‌های مستمر بر نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس، در زمینه واکسیناسیون نیز در تمام شهرستان‌های ۱۰ گانه مدارسی انتخاب می‌شود و با رعایت کامل موارد بهداشتی و رضایت والدین، واکسیناسیون کرونا انجام می‌گیرد.

مدیر باید توجه داشته باشد که از ورود دانش‌آموزان علامت‌دار به مدرسه جلوگیری کند و نسبت به تهویه کلاس‌های درس اقدام شود.

در اسام نوروز امسال در استان چهار مورد طغیان بیماری‌های آب و غذا داشتیم که ۲ مورد آن در شهرکرد، یک مورد در فارسان و یک مورد در لردگان گزارش شد که با واکنش سریع نیرو‌های بهداشتی از سرایت آن به نقاط دیگر جلوگیری شد.

از ابتدای فروردین امسال تاکنون ۱۸ هزار و ۳۴۱ مورد بازرسی از اصناف حساس استان انجام گرفته شده است که در این بازرسی‌ها به ۷۵ مورد شکایت مردمی رسیدگی و ۱۶ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار