معاون وزیر بهداشت در تشییع پرستار ساوه ای:

تعداد شهدای مدافع سلامت ۲۰۰ پزشک و پرستار هستند

دکتر عبادی گفت: در دوران کرونا ۲۰۰ شهید پزشک و پرستار، از سلامت جامعه دفاع کردند.

دکتر عبادی معاون وزیر بهداشت در مراسم تشییع پیکر پرستار ساوه‌ای گفت: در دوران پاندومی کرونا با تقدیم ۲۰۰ شهید پزشک و پرستار، از سلامت جامعه دفاع کردند و با مسئولیت پذیری در کنار مردم هستند.

دکتر عبادی با اشاره به این که پرستاران در تقویت سنت حسنه‌ی اهدا عضو پیشگام هستند گفت: مرحومه راضیه مروتی پرستار ساوجی هم با جاودانه کردن ایثار و اهدا اعضاء در لحظه‌ی مرگ خود، همچنان به وظیفه حیات بخشیدن به افراد نیازمند را ترک نکرد.


دکتر کریمی سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه هم گفت: مرحومه راضیه مروتی پرستار بیمارستان مدرس ساوه است که در ۱۵ فروردین ماه در سانحه رانندگی دچار جراحت و مرگ مغزی شد و با رضایت خانوا ه اش دو کلیه و کبد او امروز به سه بیمار نیازمند پیوند داده شد.

به گفته دکتر کریمی مرحومه مروتی پس از تلاش‌های تیم پزشکی در بیمارستان متاسفانه دچار مرگ مغزی شده و بنا به وصیت او و رضایت خانواده، پیکرش به تهران اعزام شد تا با اهدا دو عضو سه بیمار را نجات دهد.

مرحومه راضیه مروتی پرستار بیمارستان مدرس ساوه برای پیگیری مراقبت‌های دوران بارداری به تهران سفر کرده بود که در مسیر بازگشت در بزرگراه تهران- ساوه با یک کامیون در کنار جاده تصادف کرده که منجر به فوت مادرش و مرگ مغزی خودش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.