اعطای درجه هنری به ۲ نفر از هنرمندان کردستانی

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دو نفر از هنرمندان استان کردستان گواهینامه هنری درجه یک و ۳ هنری اعطا کرد.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: علیرضا غوثی در حوزه نوازندگی دف و یدالله نورائی در حوزه نوازندگی دهل، به ترتیب نشان درجه یک و درجه سه هنری کشور را کسب کردند.

سامان احمدی گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از ارزیابی اسناد، مدارک و سوابق هنری و فرهنگی افراد اعطای درجه هنری و سطح آن را مشخص می‌کند که هنرمندان این استان توسط این شورا برگزیده شدند.

او می گوید: درجه هنری هنرمندان از یک تا پنج تعیین می‌شود، به این ترتیب که گواهینامه درجه یک معادل مدرک دکتری، درجه دو معادل مدرک فوق لیسانس، درجه سه معادل مدرک کارشناسی، درجه چهار معادل مدرک فوق دیپلم و درجه ۵معادل مدرک دیپلم است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری است که طی سال‌های گذشته به هنرمندان استان کردستان در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی درجه هنری با ارائه مستندات، فعالیت‌های تخصصی وحرفه‌ای و موفقیت‌های کسب شده در طول زندگی هنری اعطا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.