۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، رزمی ورزشی در هفته ارتش در قزوین

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه متنوع فرهنگی، رزمی، ورزشی و تجلیل در هفته ارتش در قزوین برگزار می‌شود.

امیر سرتیپ حسین محمد شفیعی، ارشد نظامی آجا در استان‌های قزوین و زنجان و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: مراسم هفته ارتش از ۲۱ فروردین ماه همزمان با سالروز شهادت صیاد شیرازی آغاز می‌شود و در این راستا برنامه‌های متنوعی در زنجان و قزوین پیش بینی شده که اجرا می‌شود.

 بیش از ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی، مذهبی، رزمی و ورزشی به مناسبت هفته ارتش در استان برگزار می‌شود که حضور مردم در این مراسم آزاد است.

عطرافشانی مزار شهدا، تجلیل از خانواده معظم شهدای ارتش و جانبازان، گرامیداشت یاد شهید قرنی و شهید صیاد شیرازی، رژه خودروی نیرو‌های ارتش، شرکت در نماز جمعه، افتتاح نمایشگاه ادوات، تجهیزات و دستاورد‌های ارتش در لشکر در جوار مقبره شهدای لشکر، رونمایی از یادمان شهدای گمنام و رونمایی از کلیپ از مهمترین برنامه‌های این ایام است.

مراسم یادمان شهید صیاد شیرازی، تجلیل از همرزمان شهید، بازدید از مدارس، دیدار با خانواده شهدای ارتش، دیدار کارکنان ارتش با امام جمعه قزوین و اهدای خون نیز در این هفته پیش بینی شده است.

برگزاری دعای کمیل در جوار شهدای گمنام، برپایی نماز جماعت، سخنرانی فرماندهان ارتش در نماز جمعه، دیدار با جانبازان، ایثارگران، بازنشستگان و پیش کسوتان ارتش و تجلیل از همسران ارتشی، نورافشانی در شهرستان قزوین در مزار شهدای گمنام لشکر از برنامه‌های پیش بینی شده در هفته ارتش است.

او انتشار کتاب تاریخچه جامع لشکر ۱۶ زرهی قزوین و تهیه تاریخ شفاهی و تاریخ مکتوب ارتش را از دیگر برنامه های در دست اقدام عنوان کرد.

نیرو‌های ارتش در کشور با تقدیم ۴۸ هزار شهید تعهد و ایمان خود به انقلاب اسلامی را نشان داده اند و در استان نیز با تقدیم دو هزار و ۹۵۰ شهید، ۱۰ هزار و ۲۰۶ جانباز و هزار و  ۵۸۵ آزاده دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.