بلینکن: نگرانم آنچه در هفته‌های آتی در اوکراین کشف می‌کنیم، وحشتناک‌تر باشد

ویر خارجه آمریکا درمصاحبه‌ای از وقایع رخ داده در جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرد.

آنتونی بلینکن، در مصاحبه با شبکه آمریکایی ان بی سی در اظهاراتی مدعی شد: می‌ترسم آنچه که در روز‌ها و هفته‌های آینده در اوکراین کشف می‌کنیم، از آنچه شاهد آن بودیم، وحشتناک‌تر باشد.

بلینکن در ادامه مصاحبه خود با این شبکه آمریکایی مدعی شد: روسیه از کی‌یف و نیز شمال و غرب اوکراین عقب نشینی کردند و به تقویت نیروهایشان در دونباس واقع در شرق اوکراین پرداختند.

او همچنین تصریح کرد: بایستی در ابتدا آتش بس حاصل شود و نیرو‌های روسیه عقب نشینی کنند و سپس ما عدم تکرار آنچه که رخ داده است را تضمین کنیم. ما بایستی روشسیه را بازداشته و از اوکراین و عدم تکرار آنچه که رخ داده است دفاع کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: کاری که پوتین در اوکراین انجام داد، یک شکست راهبردی است؛ زیرا او به آنچه که هدفش بود نرسید.

وی گفت: باید افرادی که مسئول قتل‌های خشونت بار در اوکراین هستند، مورد بازخواست قرار گیرند. ما در تمامی اموری که بایستی به اقدامات روسیه پاسخ داده شود، (با شرکایمان) در همکاری و هماهنگی هستیم.

بلینکن گفت: حفره‌هایی در زمینه تحریم‌های روسیه وجود دارد و ما تلاش داریم تا جلوی آن را بگیریم؛ اما این مسأله زمان بر خواهد بود.

او تصریح کرد: محدودیت‌هایی که بر صادرات روسیه وضع کردیم، این کشور را از فناوری صنعت‌های زیرساختی محروم می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار