اجرای طرح ماه، یار زمین در استان یزد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد از اجرای طرح فرهنگی آموزشی ماه، یار زمین در استان خبر داد.

سید جواد میرحسینی گفت: سازمان جوانان هلال احمر در نظر دارد، با تاکید بر جلب مشارکت تشکل‌های دولتی و غیر دولتی فعال محیط زیست و با تقویت نگرش مسئله محور و  پرورش ذهنِ راه حل گرا در کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، طرح ماه، یار زمین را برگزار کند.

به گفته میرحسینی این طرح با هدف توسعه فرهنگ مسئولیت پذیری اجتماعی در میان کودکان و نوجوانان با محوریت حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

او می گوید:  در این طرح از کودکان و نوجوانان عضو کانون‌های غنچه‌های هلال و دانش‌آموزی خواسته می‌شود در خصوص مسائل و مشکلات محیط زیست اطراف خود همچون استفاده زیاد از پلاستیک، انباشت زباله، کشته شدن حیوانات با نگاهی دقیق و بررسی قرار دهد و در گام دوم انقلاب نظرات و پیشنهادات و راه حل مناسب در این خصوص اقدام کنند.

میر حسینی گفت: جامعه هدف این طرح برای گروه‌های سنی چهار تا ۶ سال، هفت تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۵ سال و ۱۶ تا ۱۸ سال در نظر گرفته شده است.

او گفت: شرکت کنندگان باید، مسئله و راهکار پیشنهادی خود برای حل مسئله را به شیوه‌ای مطابق با سن، تجربه، علایق و خلاقیت خود ارائه دهند.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد گفت: در این طرح اعضای فوق می‌توانند پس از بررسی و ارائه راه حل مشکلات زیست محیطی آثار خود را هر فرد یک اثر به صورت فیلم، گزارش خبری، مستند و نقاشی به جمعیت هلال احمر شعب استان یزد ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.