سرلشکر صفوی: سرنوشت اوکراین و روسیه به هم گره خورده است

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: اگر آمریکایی‌ها و ناتو موفق می شدند اوکراین را به عضویت ناتو در بیاورند، مسکو در معرض تهدید جدی قرار می‌گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار  رحیم صفوی در تحلیل جنگ اوکراین گفت: اين جنگ موجب كاهش قدرت آمريكا، ناتو و اروپا شده است، البته روسيه هم خسارت ديده و بزرگترين خسارت اين كشور در ميدان افكار عمومی جهان و كاهش قدرت ديپلماسی عمومی روسيه رقم خورده و برای روسيه، امريكا و اروپا هزينه های اقتصادی، اجتماعی و سياسی در پی داشته است.

همزمان با چهل‌ودومین روز درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد به سختی می‌توان فهمید که جنگ اوکراین به کجا می‌رود.

در تازه ترین اقدام اروپا علیه روسیه، اتحادیه اروپا، اسلوونی و رومانی نیز دیپلمات های روسیه را اخراج کرده و آنها را عناصر نامطلوب خواندند. این در حالی است که دولت‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه شماری از کارکنان دیپلماتیک روسیه را اخراج کرده‌اند. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: اقدام آلمان به اخراج دیپلمات‌های روس را بدون پاسخ نمی‌گذاریم.

یک منبع در اتحادیه اروپا گفته است تحریم های جدید این اتحادیه علیه روسیه شامل زغال سنگ، لاستیک و مواد شیمیایی به ارزش ۹ میلیارد یورو است. وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته مدعی شد که روسیه در اوکراین مرتکب جنایت جنگی شده است.

با این حال رسانه‌های غربی تأیید کرده‌اند که با وجود درگیری اوکراین و تحریم‌های بسیار غرب علیه روسیه، این کشور موفق شده درآمد بی‌سابقه‌ای از صادرات انرژی بدست بیاورد. خبرگزاری بلومبرگ نیز به نقل از منابع آگاه ادعا کرد چین در دور زدن تحریم‌های روسیه موفق عمل کرده و گاز این کشور را با قیمت‌های تخفیف دار می‌خرد.

به گفته مشاور عالی رهبر انقلاب «در اين شرايط بين المللی، معادلات قدرت در مقياس جهانی به نفع چينی ها در حال تغيير است و آن قدرت رو به ارتقاء و وزنه تعادلی، چين است كه هم در مقابل آمريكا هم در مقابل اروپا جايگاه خود را بالا برده است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اوکراینی = خود فروخته و بی هویت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
اوکراین = آلت دست آمریکا
آخرین اخبار