محکومیت هتک حرمت حرم امام رضا (ع) از سوی علمای اهل سنت

علمای برجسته اهل‌سنت کشورمان حمله به سه طلبه در حرم امام رضا (ع) را به‌شدت محکوم کرده و خواهان اشد مجازات برای عاملان شهادت و مجروح کردن روحانیون جهادگر مشهد مقدس شدند.

در پی جنایت و حادثه دلخراش هتک حرمت به حرم مبارک حضرت امام رضا (ع) و تهاجم به سه نفر از علمای جهادگر و خدمتگزار مشهد مقدس، علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان ضمن ابراز همدردی و محکومیت شدید این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) و روحانیت معزز، خواستار برخورد قاطعانه با عاملان این اتفاق ناگوار شدند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با تسلیت شهادت جانگداز شخصیتی مجاهد و انقلابی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، جانباز و برادر ۲ شهید و ابراز تأسف از زخمی شدن دو روحانی دیگر گفت: همه ما مردم استان کردستان این جنایت نابخشودنی را به‌شدت محکوم می‌کنیم و خواهان تقاص خون این شهید عزیزمان هستیم.

به گفته او، حمله مسلحانه در حرم امام رضا (ع) که مرکز نور، معرفت و معنویت است، محکوم و این بار نیز دست کثیف و جنایتکار استکبار جهانی و نظام سلطه از آستین عده‌ای خودفروخته وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اراذل و اوباش بی‌ریشه بیرون آمده منجر به شهادت یک روحانی جهادگر و حامی مردم و زخمی شدن دو تن دیگر از عالمان کشورمان شد.

عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان گفت: حادثه حرم رضوی از سوی عوامل گروهک‌های تکفیری از دیدگاه اسلام و جامعه و وجدان بشریت محکوم و جنایتی علیه بشریت است و هیچ انسانی نمی‌تواند این جنایت را محکوم نکند.

او می‌گوید: امیدواریم همه کسانی که دلسوز اسلام، نظام و انسانیت هستند، این جنایت را محکوم کنند و همه با هم یکصدا و یکدل خواهان برخورد قاطعانه با عاملان این حادثه هستیم.

ماموستا رستمی گفت: شهادت انسان بی‌گناه آن هم با زبان روزه و در حرم مبارک امام رضا (ع) اقدامی ناشایست و نامبارک است و گروهک‌های تروریستی با خیال خام خود با این اقدامات تروریستی می‌توانند در وحدت و انسجام شیعه و سنی خدشه‌ای وارد و مدافعان نظام اسلامی و ولایت را از پاسداری خون برادران خود دلسرد کنند، اما غافل از اینکه همه ما اهل تسنن و اهل‌تشیع برادر و مدافع نظام و در یک سنگر علیه تکفیری‌ها ایستاده‌ایم.

مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری هم گفت هتک حرمت به حرم و زائران رضوی در ماه مبارک رمضان در نگاه هر انسان با وجدان مسلمان و یا غیرمسلمان به شدت محکوم است. از مسئولین درخواست داریم که هر چه سریعتر این جنایتکاران را به سزای عمل خود برسانند.

حادثه حرم امام رضا (ع) باعث تأثر و تألم خاطر همه ایرانیان شد
 امام جمعه موقت سنندج  جنایت تروریستی در حرم مطهر امام رضا (ع) را محکوم کرد و گفت: حادثه تلخ و دلخراش حمله به روحانیون جهادگر و مردمی که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو عالم دیگر شده است، باعث تأثر و تألم خاطر همه ملت ایران به‌ویژه مردم استان کردستان شد.

ماموستا محمد امین راستی گفت: ضمن ابراز همدردی و آرزوی سلامتی برای زخمی‌شدگان و عرض تسلیت به خانواده شهید والامقام حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی، این اقدام جنایتکارانه گروه‌های تروریستی در حرم امام رضا (ع) را به‌شدت محکوم می‌کنیم.

عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان می گوید: این مصیبت بزرگ و هشداردهنده که اندوه و تأثر همه مسلمانان شیعه و سنی کشور به‌ویژه مردم کردستان را موجب شد، زنگ خطری است که باید از تکرار این اقدامات جلوگیری شود و عاملان این اقدام تروریستی به اشد مجازات خود برسند.

ماموستا راستی گفت: ما تمام مردم استان کردستان به شدیدترین لحن این جنایت هولناک را محکوم خواهیم کرد و از همه مدافعان نظام و اسلام خواهانیم که برای محکومیت این اقدام لحظه‌ای ساکت ننشینند تا افکار تروریستی و اقدام پلید آنان برای دنیا روشن شود.

او می گوید: امیدواریم با همت و پیگیری مجدّانه مسئولان متولی، مجازات طراحان و عاملان این جنایت ددمنشانه به‌سرعت و با جدیت دستور کار قرار گیرد و ضمن اجرا، تمهیدات لازم برای پیشگیری از تکرار این فجایع غم‌بار صورت گیرد.

حادثه حرم امام رضا (ع) اقدامی کورکوانه و همسو با افکار تروریست‌ها بود
 امام جمعه مریوان نیز گفت: با تأثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) و سوءقصد به جان سه نفر از روحانیون عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را تسلیت عرض می‌کنیم؛ یقیناً چنین جنایاتی از سوی گروهک‌های تکفیری و عوامل خودفروخته و نوکر استکبار جهانی، جز با خواست و چراغ سبز دولت مستکبر آمریکا و صهیونیست خون‌آشام انجام نمی‌شود.

ماموستا مصطفی شیرزادی می‌گوید: جنایت تروریست‌ها در به شهادت رساندن مسلمانان به‌ویژه روحانیون مدافع نظام اتفاق جدید نیست و همواره این جنایت‌ها و ترورها اتفاق افتاده است، اسلام مکتب شهادت است و شوق شهادت در خون و فکر همه ما عالمان است و تحت هیچ شرایطی از پاسداری از انقلاب و رهبری عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

عالم برجسته اهل‌سنت استان کردستان  گفت: اقدام اخیر به شهادت رساندن و مجروح کردن روحانیون مشهد مقدس اقدامی کورکوانه و همسو با افکار تروریست‌ها بود، هر شهادتی باعث وحدت، اتحاد و دفاع بیشتر از خون و آزادی می‌شود؛ یقیناً حجت‌الاسلام والمسلمین اصلانی در این حادثه مظلومانه به شهادت رسید و یقیناً به‌اندازه قطره قطره خون مبارکش طرفدار و حامی برایش پیدا شده است و اکنون همه ملت آزادی‌خواه ایران به‌ویژه کردستانی‌های مرزدار خواهان برخورد با عاملان این جنایت هستند.

امام جمعه مریوان گفت: عاملان این جنایت تروریستی با افکاری غلط و قلبی کثیف و آلوده تحمل دیدن پاسداری عالمان دین از نظام و اسلام را ندارند و همانند حادثه اخیر مشهد، ناجوانمردانه به جان مسلمانان می‌افتند و خون آنان را می‌ریزند و به اماکن متبرکه مسلمانان شیعه و سنی؛ حرم مبارک امام رضا(ع) بی‌احترامی و اهانت می‌کنند.

ماموستا «عبدالرحمن خدایی» امام جمعه بانه هم گفت: این اقدام اخیر گروهک‌های تکفیری آن هم در حرم مبارک امام رضا (ع) جنایتی بزرگ بود و همه وجدان بشریت آن را محکوم می‌کنند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در واکنش به حمله دیروز به سه روحانی در حرم مطهر رضوی گفت: از دیدگاه اهل سنت تعرض به حریم مقدس رضوی و جسارت و درگیری با ‏زائران آن هم در ماه مبارک رمضان محکوم است. ‏از دستگاه قضا می ‌خواهیم تا با هر آن کس که به اتحاد، وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی در این خطه از کشور لطمه وارد و امنیت آنها را برهم ‏می‌زند، با عدالت اسلامی برخورد قاطع کند.

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز نیز با بیان اینکه از دیدگاه اهل سنت اقدام فردی با رفتار و ظاهر شبیه ‏به جریان‌های تکفیری وهابی که دشمنان واقعی اسلام هستند آن هم در ماه ‏مبارک رمضان به شدت محکوم است، گفت ‏دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف میان مذاهب و امت های اسلامی هستند اما ملت هوشیار ایران اسلامی هیچگاه اسیر چنین توطئه‌هایی نخواهد شد.

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ۳ روحانی حاضر در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی (ع) با ضربات چاقوی فردی مزدور مورد حمله قرار گرفتند، در این حادثه حجت‌الاسلام اصلانی از روحانیون فعال حاشیه شهر مشهد با زبان روزه در صحن جامع به شهادت رسید و دو طلبه دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
من یک افغان هستم هیچ وقت نژاد پرستی نکردم همه برام یک سان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خدا لعنتش کنه ابن ملجم مرادی هارو، این تروریست ازپاکستان آمده، درمدارس تکفیری اونجا تعلیم دیده نه افغانستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
لطفا خواهان ارزون شدن کالاهای اساسی هم باشید ....ما مردم عادی کمرمون برید زیر فشار اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۱۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چرا مولوی عبد الحمید ساکت است ؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
فقط باید اخراج شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
کشت تریاک و حمل و نقل شراب می ممنوع شده

مصرف کنندگان به ایران سرازیر شدند
در صورتی که افغانستان بهترین موقعیت برای کشاورزی دارد آبهای زیرزمینی بکر و دست نخورده
شغل بهانه است

اگر قرار است مهاجرت کنند خانم ها باید مهاجرت کنند زندگی پر از سختی و بدبختی حقارت در افغانستان دارند نه مردان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
کشور افغانستان برای مردها و‌پسرها و کودکان پسر بهترین کشور دنیا است
چون آنها دهمین زندگی را دوست دارند و بهترین شرایط را برای مردان دارد اما متاسفانه بیشترین مهاجران به ایران مردها هستند ومحردها

در صورتی که بدترین کشور برای زنان و کودکان دختر است و هیچ حمایت از آنها نمیشود اگر قرار است که مهاجرتی هم شکل بگیرد قشری که زیر فشار است باید مهاجرت کند خانم ها و زنان و کودکان دختر
برای آقایان که کشور گل و بلبل است چهارهمسری
ازدواج زود .تحصیل تا پایان دانشگاه
هیچ محدودیتی ندارند و چرا باید مجردها و آقایان به بهانه شغل وارد ایران شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
سریعا افغانیها را از ایران بیرون کنید بطوریکه هیچ افغانی در ایران نماندماراضی‌ نیستیم هیچ افغانی در ایران زندگی کند برنند در کشور خودشان هر کاری میخواهند انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
، باعث و بانی وضع موجود شمایید که بالغ بر ۵ میلیون افغانی مهاجر و غیر قانونی رو بدون هیچ پیشینه عقلی و قانونی وارد ایران کردین .این کشور رو شماها نابود کردین .فرهنگ افغانی و اروپایی و اقتصاد فلج کننده حاصل تفکرات شماست.چرا باید الان ۵میلیون افغانی که جمعیت ۵کشور مثل قطره رو به ایران راه بدین درحالی‌که ایرانی شغل و اقتصاد و امنیت نداره.خواهشا فکری به حال تبعه های افغانی که ایران رو تبدیل به کشور داعش نشین کردن ، بکنین، آیا میدونین نیمی از پناهجویان افغانی ، نفوذی های داعش برای روزهای آینده میباشد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
افغان ها رو باید از ایران بیندازیم بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
شیعه و سنی با هم برادرند ،هیچ کسی یا گروهی نمی تواند بین آنها تفرقه ایجاد کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این افغان ها و پاکستانی ها رو بیرون کنید
بابا شیعه ها باشن چرا سنی هاشونو راه میدید که تفکرات وهابی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
یه موقع میگن چرا پنجشیر کمک نمیکنی، یه موقع به حضور اتباع خارجی گیر میدن، حواس جمع باشه که تو گرداب مجازی غرق نشیم و تخلف یه نفر رو به کل ملتش تعمیم ندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
همه ما محکوم میکنیم افغانی خاک ایران را ترک کن
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۱۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
غرب زده های بدبخت تحویل بگیرند
اینم از کشورتون امریکا:
همین دیروز صبح جلو دوربین با نهایت خفت اعتراف کردند
طبق محاسبات و بررسی ها حتی با کمک ناتو هم ، قدرت مقابله با چین و روسیه رو نداره
به احتمال زیاد حمله روسیه تا مرز آلمان ادامه خواهد داشت
ناتو هم از ترس نابودی خودش از ارسال بیشتر تسلیحات به اوکراین منصرف شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بغذ از فروپاشی اقتصادی ایران الان نوبت به فروپاشی نظم و امنیت مردم ایران شده ! ما شاهد یک دومینو هستیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
بیش از 10 میلیون افغانی وارد کشور شده که هیچ گونه برنامه و ضابطه ای ندارند بزودی شاهد افزایش چشمگیر جرم و جنایت خواهیم بود !
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی شیعه
۱۹:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
با تشکر از هوشیاری و موقعیت شناسی و مهربانی و عقیده و احترام بزرگان و عزیزان اهل سنت.
زنده باد اهل شیعه و اهل تسنن با غیرت و متحد و موحد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
حالا که افغانستان ارام شد پنج میلیون مهاجر پس بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مسلمان
۱۹:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
لعنت خدا بر وهابیت انگلیسی و پیروان کافرشان که دشمن همه اهل تسنن و اهل تشیع است. همچنان که فراتر از این هم دیدیم که این تفکر در گروه داعش نشان داد دشمن کل بشریت و در درجه اول خود مسلمانان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
تردیدی نیست که دل اهل سنت در گرو حب آل محمد(ص) است و آنان به امامان بزرگوار اهل تشیع واقعاً احترام می گذارند و این مهم را واجب دینی و ملی خود می دانند.
اهل سنت همواره مشتاق زیارت حرم امام رضا(ع) هستند و به آن امام عظیم الشأن عشق می ورزند. در ایران عزیز، شیعه و سنی برادر و برابرند همان گونه که حضرت امام(ره) فرمودند. بنده دو بار حرم امام رضا(ع) را زیارت کرده ام و باز مشتاقم که به زیارتشان مشرف شوم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
احسنت به این علمای اهل سنت که واقعا از بعد انقلاب دوشادوش علمای شیعه وحدت داشتن و بمیرند دشمنان ما که این اتحاد رو میبینن و می سوزن و حسرت میخورند که چرا خودشون اتحاد ندارن مثال واضح اتحاد بین اوکراین و آمریکا ولی در عمل شونه خالی کردن آمریکای کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
و این بار نیز دست کثیف و جنایتکار استکبار جهانی و نظام سلطه از آستین عده‌ای خودفروخته وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه و اراذل و اوباش بی‌ریشه بیرون آمده منجر به شهادت یک روحانی جهادگر و حامی مردم و زخمی شدن دو تن دیگر از عالمان کشورمان شد.
واقعا بینش قوی ای دارید، ای کاش همه اینگونه می اندیشیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
چه حادثه دلخراشی،شهادتتان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
پس مولوی عبدالحمید کجاست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
این هتک حرمت به حرم و صحن امام رضا علیه السلام حتما بی جواب و پاسخ نمی‌ماند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۸:۰۳ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ترور و تروریسم در دین اسلام زشت و ناپسندی است و ریشه ترور و تروریست های وهابی و وابسته به شرق و غرب و رژیم پلید سعودی را هر چه زودتر باید خشکاند.