نشست جهانی کرونا در سایه جنگ اوکراین به تعویق افتاد

بنابر اعلام منابع مطلع، دومین نشست جهانی کووید-۱۹ به تعویق افتاده است.

نشست جهانی کرونا که آلمان میزبان آن است، قرار بود در ماه مارس برگزار شود اما گفته می‌شود پس از حمله روسیه به اوکراین و به دلیل اینکه دولت آمریکا همچنان با کنگره برای تأمین بودجه اضافی برای واکسیناسیون کووید-۱۹ درگیر است، به زمانی دیگر موکول شده است.

به گزارش نشریه پولیتیکو، اکنون تقریبا مشخص نیست که این نشست چه زمانی برگزار می‌شود، زیرا مقامات کاخ سفید هنوز در حال برنامه ریزی جزئیات نشست هستند. یک مقام ارشد آمریکایی گفت که این رویداد ممکن است در ماه مه میلادی برگزار شود.

یک مقام ارشد دولت در بیانیه‌ای به نشریه پولیتیکو مدعی شد: «در حالی که نشست سران به دلیل اقدامات روسیه به تأخیر افتاده ، تمرکز ما بر واکنش جهانی کم نشده است». این مقام مسئول تاثیر مناقشه مالی جهانی کووید-۱۹ بر برنامه ریزی اجلاس را رد کرد. او گفت: «ما همچنان از کنگره می‌خواهیم که برای تأمین مالی پاسخ جهانی به کووید-۱۹ فوری عمل کرده و از همه کشور‌ها و شرکا می‌خواهیم که تعهداتی را برای انجام کار‌های بیشتر بپذیرند.»

گفتنی است کنگره آمریکا اخیراً ۵ میلیارد دلار بودجه جهانی کووید-۱۹ را از بسته گسترده‌تر کرونا حذف کرده است.

این دومین نشست جهانی در خصوص مبارزه با همه‌گیری کروناست. در اولین نشست که در سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی برگزار شد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کشور‌ها خواست تا منابع بیشتری را برای کمک به افزایش نرخ واکسیناسیون در سراسر جهان اختصاص دهند.

این تعویق در حالی رخ می‌دهد که جامعه جهانی در مورد بهترین روش مقابله با کووید-۱۹ سردرگم است. بسیاری از کشور‌ها محدودیت‌های بهداشت عمومی مانند دستورات ماسک در فضا‌های بسته و اقدامات قرنطینه را کاهش داده‌اند. در همین حال، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان هنوز اولین واکسن خود را دریافت نکرده‌اند. سازمان جهانی بهداشت همچنان به هدف سال ۲۰۲۱ خود مبنی بر واکسینه کردن ۷۰ درصد جمعیت هر کشور تا اواسط سال پایبند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
آمریکا با این اوکراین سازیش همه کاراَی دنیا رو متوقف کرده
آخرین اخبار