پرواز‌ها بین صنعا و قاهره از سر گرفته می‌شود

مدیر فرودگاه صنعا اعلام کرد انتظار دارد تا دو روز آینده اولین پرواز‌ها بین صنعا و قاهره آغاز و از سرگرفته شود.

خالد الشایف، مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا گفت: تا دو روز آینده اولین پرواز‌ها بین فرودگاه‌های صنعا و قاهره آغاز می‌شود.

الشایف گفت: برای دریافت این پرواز‌ها با هیچ مشکلی مواجه نیستیم و آماده ارائه خدمات ناوبری مختلف برای هواپیما‌ها و مسافران هستیم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا گفت: این دو پرواز در طول هفته ۱۰ درصد نیاز مردم یمن را برآورده نمی‌کند، اما ما آن را آغازی برای افتتاح کامل فرودگاه می‌دانیم.

پروازهای فرودگاه صنعا از آغاز جنگ عربستان علیه یمن قطع شد و این فرودگاه تحت محاصره ریاض و ائتلاف سعودی علیه یمن قرار گرفت.

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر جنگ یمن با پیشنهاد آتش بس موقت دو ماهه که  از فردا لازم الاجراست، موافقت کردند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم در توییتی از تعهد این کشور به آتش‌بس میان یمن و عربستان خبر داد.

او در صفحه توییتر رسمی خود نوشت: «بر اساس آنچه که با هیئت ملی در مسقط بر سر آن توافق شد، ما ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام کرده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند».

هفتم فروردین ماه، هشتمین سال تجاوز به یمن از سوی یک ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و با حمایت آشکار آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بوده است. 

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد تنها در ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم اول جنگ علیه یمن، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن بوده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار