کرملین کشتار غیرنظامیان در بوچا را رد کرد

سخنگوی کرملین ادعا‌های مقامات اوکراین مربوط به مسئله قتل‌عام در اوکراین را رد و اعلام کرد این ادعا‌ها با توالی زمانی اتفاقات هماهنگ نیست.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد که قاطعانه هرگونه اتهام مرتبط با قتل غیرنظامیان در شهر بوچا اوکراین را رد می‌کند.
به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین در گفتگو با خبرنگاران در یک تماس تلفنی گفت که روایت اوکراین از رویداد‌های بوچا با حقایق و ترتیب زمانی اتفاقات جور نیست و از مقامات بین‌المللی خواست در قضاوت عجله نکنند.

پسکوف گفت که دیپلمات‌های روسیه به تلاش خود برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد مسئله بوچا ادامه خواهند داد، علیرغم اینکه اولین تلاش آن‌ها برای ترتیب دادن چنین نشستی مسدود شده است.

مقامات اوکراینی دیروز گفتند پس از عقب‌نشینی نیرو‌های روسی از شهر «بوچا»، در ۳۷ کیلومتری پایتخت اوکراین، صد‌ها جسد پراکنده از غیرنظامیان در این منطقه پیدا کرده اند و در حال بررسی جنایات احتمالی روس‌ها هستند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد این‌ها واقعیت‌های جاری روزانه در اوکراین هستند و نباید عادی‌سازی شوند. این در حالی است که وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای ادعا‌های کی‌یف در خصوص قتل عام بوچا را رد کرده و گزارش‌های اوکراین از مسئله بوچا را «تحریک‌آمیز» خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نیروهای روسیه چهار پنج روز پیش این شهر رو تخلیه کردند، شهردار بوچا اعلام کرد شهر تخلیه شده و در فیلمهایی که اون موقع خود اوکراینیها گرفتند خبری از اجساد غیرنظامیان نیست ولی یه دفعه بعد از چند روز دولت اوکراین یه سری فیلم و عکس مشکوک که در اون بعضا جسد حرکت می‌کنه و دستشو تکون میده منتشر می‌کنه و ادعا می‌کنه روسها مردم عادی رو قتل عام کردند
آخرین اخبار