معدوم سازی ۲۰ تن فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در آذربایجان غربی

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از پلمب ۲۶ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های دامی غیر بهداشتی در استان خبر داد.

امید خلیل زاده گفت: در قالب طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه رمضان، ۴۳ اکیپ نظارتی ستادی و بازرسی عملیاتی استان در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر وظیفه نظارت بر مراکز تولید و توزیع فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی می گوید: در ایام نوروز در اجرای این طرح، مراکز عرضه انواع فرآورده‌های دامی شامل گوشت قرمز، گپشت سفید، تخم مرغ و ماهی در آذربایجان غربی در ۹ هزار و ۹۱۹ نوبت بازرسی شدند و از این واحدها نزدیک به ۲۰ تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف کشف و ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

وی همچنین از پلمب ۲۶ مرکز متخلف عرضه فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در استان خبر داد و گفت: همچنین تعداد ۹۴ مرکز عرضه متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه ایام ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه توسط بازرسین دامپزشکی ادامه خواهد داشت.

خلیل زاده در پایان از شهروندان خواست تمامی فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.