واردات خودرو به ایران و «دوراهی مجلس - هیئت عالی نظارت»

مجلس می‌گوید بر سر نظرش درباره واردات خودرو ایستاده اما «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» مانع از آن می‌شود.

مجلس یازدهم در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ که حالا به قانون تبدیل شده، مصوب کرده بود با شرایطی، خودروهای خارجی به کشور وارد شود تا با ایجاد رقابت، قیمت خودرو متعادل‌تر شود؛ اما بودجه امسال در حالی به قانون تبدیل شد که این مصوبه حذف شد و برخی رسانه‌ها از این اتفاق به عنوان «حذف بی‌سروصدا» یاد کردند.

نمایندگان به دولت اجازه داده بودند تا امسال بتواند علاوه بر خودروهای سواری، انواع تریلی، واگن و برخی وسایل حمل و نقل سنگین را وارد کند و در آن مصوبه مقرر شده بود ۵۰ هزار خودروی سواری و ۲۰ هزار خودروی سواری دوگانه سوز به کشور بیاید.

شورای نگهبان در آخرین نشست خبریش اعلام کرد که «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام» به این مصوبه ایراد گرفته و آن را با برخی سیاست‌های کلی نظام مغایر دانسته است.

هیئت عالی نظارت اختیار دارد تا درباره «انطباق مصوبات مجلس با سیاست‌های کلی نظام» رأی دهد و بر اساس قانون اساسی، مجلس باید به نظر این هیئت توجه کند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس: از مصوبه واردات خودرو دفاع کردیم اما هیئت عالی نظارت بر حذف آن اجماع داشت

آقای حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ امروز گفت که شورای نگهبان در زمان بررسی لایحه بودجه، به این مصوبه مجلس ایراد اساسی نداشته اما گفته باید مغایرت اعلام شده از سمت هیئت عالی نظارت رفع شود.

اگرچه هیئت عالی نظارت پیش از این هم در جریان بررسی مصوبات دیگر مجلس، واردات خودرو را مغایر با سیاست‌های کلی نظام دانسته بود، نمایندگان در آخرین نشست علنی مجلس که برای رفع ایرادهای شورای نگهبان در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، در مصوبه واردات خودرو اصلاحاتی اعمال کردند. 

آقای قالیباف، رئیس مجلس در آن جلسه گفت که مصوبه واردات خودرو به شرط «مغایر نبودن با سیاست کلی» رأی گیری می‌کند و تلویحاً اعلام کرد امکان حذف این مصوبه و مصوبات دیگر در صورت رفع نشدن ایرادها و مغایرت‌ها وجود دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفته «در جلسه‌ای چند ساعته با هیئت عالی نظارت، مغایرت های واردات خودرو در لایحه بودجه با سیاست های کلی نظام بررسی شد و از مصوبه مجلس دفاع کرده است.»

حاجی بابایی گفت که  «اعضای هیئت عالی نظارت بر حذف مصوبه واردات خودرو از لایحه بودجه ۱۴۰۱ اجماع داشتند.»

عضو کمیسیون اقتصادی: هیئت عالی نظارت «بدون استدلال» با واردات خودرو مخالفت می‌کند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم امروز در صفحه شخصی اینستاگرامش به خبر «حذف بی‌سروصدای واردات خودرو از بودجه ۱۴۰۱» واکنش نشان داده؛ آقای مهدی طغیانی گفته رفع ممنوعیت از واردات خودرو تا آخر بررسی لایحه بودجه خواسته مجلس بوده.

او اضافه کرده «حذف بند مربوط به رفع ممنوعیت واردات خودرو با فشارهای هیئت عالی نظارت رخ داده و عملاً کل بودجه در روزهای آخر سال به گروگان این بند گرفته شده بود.»

آقای طغیانی نظر هیئت عالی نظارت را «بدون استدلال» دانسته و از این موضع ابراز تأسف کرده. او گفته این هیئت «فقط با شعار حفظ تولید داخل مصوبات مجلس را وتو می‌کند و این رفتار غیر از خسارت محض برای مصرف کننده هیچ اثری بر تولید کننده ندارد.»

این عضو کمیسیون اقتصادی توضیح داده که «مصوبه مجلس برای واردات ۵۰ هزار خودرو تنها ۵ درصد نیاز بازار ایران را رفع می‌کند و ۹۵ درصد دیگر در اختیار تولید کنندگان داخلی است؛ اما بر قیمت بازار اثر زیادی دارد و می‌تواند قیمت بازار را به قیمت کارخانه نزدیک کند.»

واردات خودرو

او گفته «واردات خودرو از سوی دولت، از سه سال قبل به علت مشکلات تأمین ارز متوقف شده و با مصوبه دولت ممنوعیت آن می‌تواند لغو شود. وزیر صمت هم بر احتمال لغو ممنوعیت در سال جدید اذعان داشته.»

مجلس یازدهم چند ماه پیش در بخشی از طرح ساماندهی بازار خودرو، تصمیم داشت واردات خودرو را به صورت مشروط قانونی کند؛ موضوعی که در مجلس دهم هم پیگیری شده بود اما شورای نگهبان پس از رفع ایراد و ابهام‌هایش، اعلام کرد به این طرح ایرادی ندارد اما هیئت عالی نظارت گفته موضوع واردات خودرو با بخش‌هایی از سیاست‌های کلی نظام مغایرت دارد.

این هیئت اعلام کرده بود واردات خودرو با بندهایی از سیاست‌های کلی نظام از جمله «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌های ایرانی» مغایرت دارد.

نمایندگان مجلس اما با دو بار اصلاح مصوبه واردات مشروط خودرو، بر نظرشان پافشاری کردند تا مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آن تصمیم‌گیری کند.

میرسلیم: انحصاری در خودروسازی نداریم

فروردین ماه امسال، آقای میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده تهران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت که «مصوبه مربوط به واردات خودرو در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم رأی نمی‌آورد، چون واقعاً مصلحت ما نیست؛ ما باید کوشش کنیم که کیفیت‌ها را افزایش دهیم.»

او اضافه کرد «هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به اتفاق آراء با واردات خودرو مخالفت کرده است.»

به گفته آقای میرسلیم، هیئت عالی نظارت زیرمجموعه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست اما اعضای این هیئت در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم حضور دارند.

او تأکید کرد که «انحصاری در خودروسازی ایران وجود ندارد.» میرسلیم گفته «ما انحصار نداریم. الان رقابت هست، علاوه بر ایران خودرو و سایپا، بهمن خودرو و... هم رقابت می‌کنند. این‌ها باید جواب مردم را بدهند.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که مؤسس مرکز تحقیقات موتور ایران هم هست، گفته «مردم الان می‌توانند ۶ تا ۷ نوع انتخاب داشته باشند. الان ۱۲۰ جواز خودروسازی در کشور داریم. مردم حق انتخاب دارند، می‌خواهید از سایپا، بهمن خودرو یا ایرانخودرو و کرمان خودرو خودرو خریداری کنید.»

ابراهیم اسدی بیدمشکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
چون واقعاً مصلحت ما نیست؟؟
بله مصلحت ما اینه که هر ساله هزاران ایرانی در جاده ها جان خود را از دست دهند، خانواده ها یتیم بشوند، والدین فرزند از دست دهند، فرزندان والدین از دست دهند که نظام مشتی آشغال بده دست ملت.
خداییش شما روتون میشه این آشغالو را به امام زمان نشون بدید؟
میرسلیم عزیز انتخابات بعدی برات دارم، همین صحبت شما را نزدیک تبلیغات تو فضای مجاز پخش می کنیم ببینم چند نفر رای می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
میرسلیم عزیز با این تفکرات اگه بری کره شمالی حتما وزیر می شی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
سیاست گزاران یاخارجی هستند ویادلال وجیره خوار وسهام دار شرکتها مانند وزارت دلال صمت کدام سیاست .کدام دروغ کل دولت ومجلس وتشخیص مصلحت وظیفه اش خدمت به مردم است نه رانت وبده بستان وزد وبند سیاسی وپولی خیر سرتان دم از اسلام میزنید اسم یک سری مونتاژ کار راهم گذاشتید خودرو ساز.نه کیفیت واستاندارد تان بین المللی هست ونه قیمتهایتان کلاه برداری وجیب بری اسمش شده خودروسازی داخلی پس چرا توان ساخت کامل یک محصول راندارید شما که از تعداد خودروسازهایتان دم می زنید
Iran (Islamic Republic of)
هسنا
۱۸:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
میرسلیم دست ازسر ملت بردار بازیه حرف زدی بگی منم هستم.اگرازاقوام توهم دراین ماشین های داغون فوت میکردن دیگه حرف نمیزدی.فقط یه برادر مرده ازحال برادر مرده آگاه هست.یک بار بیا سایت وباز کن وحرف های مردم راببین چقدر بی متطق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
تمام نمایندگی های شهر ما پر از خودرو تمام قسطی ایرانی سود صفر درصد ملت ایران نمک به حرام هستند و خرید نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
نمایندگی شهر ما پر خودروی ایرانی هیچ کس تمایل به خرید ندارد ..ملت خواهشاً حمایت کنید و جنس ایرانی بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
اصلا کی گفته دولت قراره ارز واردات رو تامین کنه. اجازه بدن مردم خودشون بلدن وارد کنند. چطور میتونن ملیارد میلیارد تو کشورای دیگه ملک بخرن نمیتونن ماشین وارد کنن؟؟؟ میمونه تعرفه واردات که اگه آقایون مسلمون باشن طبق قاعده لا ضرار تعیین میشه یعنی چون تعرفه بهانش حمایت از تولید داخله اگه محصولی مشابه داخل وارد شد اکی هر چی دلتون می خواد تعرفه ببندین ولی ازون جایی که تولیدات داخل فقط مشابه چینی دارن بقیه خودرو ها نیازی به تعرفه بالا ندارند و در صورت وقوع مصداق عملی فساد و ظلم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عجب مملکتی!!!! مجلس پر، ملت پر
نتیجه تلاش های میرسلیم شده همین اوضاع آشفته. سالها بودجه ملت رو خوردن به اسم تحقیقات موتور تهش یه موتور به درد بخور نتونستن بسازن. عجیبه که اینها باید مصلحت مردم رو تشخیص بدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
واردات خودرو با هیچ چیز مغایرت ندارد مگر با سهام آقایان در خودرو سازی و درآمد آنها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بخوانید هیات عالی حمایت از مافیای خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ

 خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند!

ظلم را نپذیریم وگرنه ظالم به ظلم خود، گستاختر میشود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تنها راه شکسته شدن انحصار تولید خودروهای داخلی ، افزایش کیفیت و کاهش قیمت اونها، آزاد کردن واردات خودروست...

خداوند لعنت کنه کسانی رو که مانع میشن..
واقعا ظالم تر از شماها دیگه پیدا نمیشه که راه حل به این سادگی رو بخاطر منافعتون، مانع می‌شید..
Iran (Islamic Republic of)
مهندس نصیروند گرمی
۲۱:۱۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام.واردات خودرو باید بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران ازاد شود تا انحصار،احتکار و دلالی خودروسازان شکسته شود،قیمتها کاهش یافته،بازار رقابتی شود،و باعث میشه جان و مال مردم در امان باشد.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نتیجه اینکه هیات عالی نظارت و تعدادی از نمایندگان مجلس و تعدادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
میرسلیم نمیزاره واردات انجام بشه چون خودش سهامداره..یکی بره بهش بگه دست از سر مردم بردار..خیری برای مردم نداشتی حداقل شر مرسان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
ایشان فقط ابزاره.پشت صحنه را نمی توان دید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خدا را شکر که هر وقت میرسلیم برای ریاست جمهور نامزد میشه رای نمیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
واقعا بی سواد محض است.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
امان از تضاد منافع! بسیاری از تصمیم گیران کشور خودشون یا وابستگانشان سهامدار و عضو هیات مدیره شرکتایی هستن که مافیای خودروسازی رو تشکیل دادن. طبیعیه به نفع مردم نظر ندن و بر اساس سود و ضرر خودشون تصمیمی بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بیچاره شدیم دوباره گرانتر شدن خودرو در راهه هر روز دور دست تر
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۲۰:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نمایندگان باید با رهبری، جهت تایید واردات خودرو به دلیل تقاضای زیاد ملت و عدم کیفیت خودروهای داخلی،جلسه بگیرن تا دیگه میرسلیم اینقدر دق به دلمون نکنه.
Iran (Islamic Republic of)
کسرا
۲۰:۴۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شما مطمئن باشید هیچ وقت عده ای اجازه واردت خودرو نمیدن چون منافعشون اجازه نمیده وخودرو هر روز گران‌تر وبی کیفیت تر خواهد شد به کسی ربطی نداره امسال من نداریم خودرو بخریم به کسی ربطی نداره به خاطر بی کیفیتی خودرو کلی انسان جونشون رو از دست میدن.
Iran (Islamic Republic of)
کمالی
۲۰:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خدا همه ما رو از امثال این نماینده کم سواد بازنشسته حفظ کنه
فقط دوست داره ایرانیها بمیرن
با ماشین تولید داخل مورد حمایت و رانت پرداز ایشان و دوستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ فروردين ۱۴۰۱
امثال این ها در مملکت زیادند و وقتی می روند کنار که هزینه کفن و دفنشان را هم دولت بدهد.این همه متخصص و دانشمند دلسوز داریم و باید فقط چهره های تکراری ببینیم.چرا در هیچ چیز حق انتخاب داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر مافیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بحث مسخره که مردم سرکار گذاشتن ، اون شیطانی که قبلا تو جهان این ایده داده مردم درگیر نیازهای اولیه بشن تا نتونن به مسائل مهمتر فک کنن مثل غرب که مردم برده میدونه فک نمیکرد عده ای در این کشور شیعه پیرو این ایده باشن
ولی دقیقا عده ای در اینجا با اسم دین در نقطه مقابل حکومت قائم آل محمد (ص) هستند و در رفع نیاز عادی مردم که یکیش خودرو جنایت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۲۰:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
باسلام اگرکمی همت کنیم و این قوطی کبریتها رانخریم همه مشکلات حل می‌شودهمه کشورهای برندخودروسازی هم خودروباکیفت تولیدمیکنند هم واردات خودرو باقیمت مناسب وباکیفیت وارد می کنند و رقبات‌ ايجاد میکنند ولی تو ایران اجازه نمیدن چون منافع یه عده به خطر میافته واسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
عه من تا امروز فکر میکردم فقط بین پراید و تیبا میتونم انتخاب کنم خوب شد یکی به من گفت که بازار انحصاری نیست و میشه ماشین چینی هایما s7 با قیمت ۱ میلیارد هم خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تمام تصمیمات گرفته شده است و این موش و گربه بازی و کش دادن چه اینجا چه مثلا تو اتفاق چند روز پیش مشهد برا سرگرمی مردم است وگرنه واردات مصوبه و تائید تشخیص مصلحت نمیخواد همانطور که تا ۹۶ نمیخواست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
آنچه که برای مسئولان مهم نیست ، نیاز مردم و فشار وارده بر مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
این کشور مافیایی داره که دنیا نمونشو ندیده ، دم از دین میزنن تا تو سیستمی که چاپلوسها جایگاه دارن بمونن ولی ذره ای به انسان بودن اخلاق و دین خدا قلبا اعتقاد ندارن ،
هر ساعت و حتی هر لحظه جمع نکردن و تعطیل نکردن این دوتا لگن ساز خسارت محض است به مردم به محیط به روان به هرچی
چرا تعطیل چون ذره ای امید به تحول در این سیستم فاسد خودروسازی نیست آدمهاش نیروهای مدیریتی ، سیستم توسعه و تحقیق ، افکار و سلیقه و طرز فکر
بنگاهی که خودروسازی باشه ولی فکر حقه به مشتری مردم خیلی با کمپانی مثل هیوندای و بنز و فولکس که علاوه بر سود فکر خدمت به بشر هستند فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
به به چقدر انتخاب داریم ما!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۲۰:۱۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
واردات را با کمترین نرخ گمرکی آزاد کنید تا رقابت ایجاد شود و سایپا و ایران خودرو اینقدر یکه تازی و به مردم ظلم نکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
معلومه که مجمعی ها در تولید و فروش خودرو هم سهم دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اگه جون مردم اهمیت داره‌ بزارید وارد شه ، تا خودرو ساز بخودش بیاد ، مگه اینکه مافیای خودرو خودتون باشید ، اون موقع خدا ازتون نگذره ، چقدر شاهد مرگ عزیزان تو سط این ماشین ها بی کیفیت باشیم آخه تا کی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
میگیم پول نان نداریم میگن خاویار رو خالی هم می شه خورد ..هی .دا د. بیداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
هر کی مخالف واردات خودرو هست مشخص داره سود میبره از این ممنوعیت فقط یه مشت مفت خور منفعت طلب این مملکت رو دارن اداره میکنن این کشور با این همه ثروت ملی غارت کردن که مردمانش باید مثل بدبختا زندگی کنن کشور جهان سومم نیستیم با این مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
آقای میرسلیم کیفیت یک شبه ایجاد نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
انقدر لابی قوی دارن که همه ارکان مملکت میتونن با پول بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر مافیای خودرو و همه مافیاهای و سلطانهای اقتصادی ۴۰ سال تولید داخل و از این شعارها دادند پراید شد ۲۰۰ میلیون انحصار در تولید خودرو و غیر خودرو فساد آور و سلطان ساز است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مرگ بر مافیای خودرو و همه مافیاهای و سلطانهای اقتصادی ۴۰ سال تولید داخل و از این شعارها دادند پراید شد ۲۰۰ میلیون انحصار در تولید خودرو و غیر خودرو فساد آور و سلطان ساز است .
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۹:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اقای میرسلیم دو شرکت ایران خودرو و سایپا در انحصار دولت است مگر واردات خودرو چه ضرری به این دو شرکت میزند واردات خودرو قطعا باعث افزایش کیفیت خودرو های داخلی خواهد شد مردم با پولی که الان برای خرید بناچار خودرو های بی کیفیت داخلی میدهند میتوانند با برنامه ریزی دقیق خودرو با کیفیت خارجی سوار شوند . تا کی با جان مردم معامله و بازی می نمائید . مگر درآمد اکثریت مردم چقدر است که اینقدر باید خرج خودرو های بی کیفیت تولید داخل کنند چرا مردم را درانتخاب آزاد نمی گذارید .
Iran (Islamic Republic of)
حسین جوادی
۱۹:۲۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خجالت بکشید مردم مگه مصقره شما هستن
یه روز مگین واردات آزاد یه روز مگین نه ما فکر کردیم
این مجلس بخار داره ولی دیدیم نه مجلس نه دولت
از پس این دوتا کارخانه بر نمیان واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۲۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
دو راهی نیست
مافیای خودرو سازی است
برای درک بهتر این موضوع حتما تاکید میشه اجازه پخش مسنتد اختاپوس را به نمایش عمومی بزارین تا ببینید چه بر سر صنعت این کشور اومده.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مجلس بهتره اول قانون شفافیت را تصویب و اجرا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
یک مشت خائن انحصار طلب فقط بلدن خودرو بی کیفیت بیست سال پیش رو با قیمت بهترین خودرو متوسط غربی و شرقی به مردم بندازن. جالب اینجاست همین خودرو بی کیفیت رو هم هنوز مثل لاتاری میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
شو راه انداختند،
آخر وارد مي كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مردم رو گروگان گرفتن.
چرا کاری میکنید که نظام زیر سوال بره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
نتیجه اینکه هیئت عالی نطارت و تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای مجلس تشخیص محلحت خود از مافیای خودرو سازی هستند و چون خود تصمیم گیر هستند اجازه هیچ اقدام مثبتی در زمینه خودرو از سوی آنان داده نمی شود
خدایا خودت به داد مردم مظلوم برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تا کی ظلم در حق مردم بخاطر صنعت بی آبروی خودروساز می خواد بشه مردم گناه دارن که دائم مورد چپاول این صنعت قرار می گیرند و رانت و رشوه و فساد در این صنعت به اوج رسیده به مردم ظلم نکنید واردات خودرو را با کمترین مالیات آزاد کنید مدیران این صنعت رامحاکنه اموالشان را به بیت المال بر گردانید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
کسانی که سعی در حذف ورادات خودرو دارند به نحوی با مافیای بازار خودرو دراتباط و زینفع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تابوده حمایت از این دو بنجل ساز بود این خون در چرخ قدر مافیای خودرو سازیست که عواقبش فرزندان این مرزبوم میدن از خدا باید ترسید ار اه باید ترسید متاسفیم برای خودرو سازی ها و حمایتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مجلس هیچ کاره هست ملت هم معطل یک مشت ادم هیچکاره
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۸:۱۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بسمه تعالی ، گران فروشی ایران خودرو از نظر مصلحت نظام عین شرع است و به قیمت واقعی فروختن خلاف شرع.انحصاری که از شتر سواری دولا دولا هم عبور کرد.
Iran (Islamic Republic of)
Kh.d
۱۸:۰۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
بسمه تعالی. از اول هدف پیشرفت تولید داخلی بوده ولی به شرطی که بعد رقابتی بشه حالا چرا مرحله‌ی اول شرعی است و مرحله‌ی دوم خلاف شرع ، خدا می داند.تا وقتی تصمیم گیرنده ها سهامدار باشند یا رشوه بگیرند همین آش است و همین کاسه.
Iran (Islamic Republic of)
FD
۱۸:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
اسم واردات خودرو نیاورید اولا مسعولین ایران خودرو وجریره خوارانشان سکته میکنند خوذوها 300 درصد افت قیمت پیدا میکند یک ماهه کیفیت خودرو 100 درصد افزایش پیدا می کندامنیت جانی وروانی در جامعه به وجود می اید مردم از حوشحالی خوابشان نمیبرد رانت دزدی ودلالی هم 60 درصد کاهش پیدا میکند وبیمارستانها وتعمیر گاهها خلوت می شد ایا هیچ عقل سلیمی مخالف واردات خودروا ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مستند اختاپوس را حتما حتما ببینید
Iran (Islamic Republic of)
کلاه سرمون نمیره
۱۷:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
خدایا مافیتای خودرو تا کجایی پیکره نظام جمهوری اسلامی رفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
این میرسلیم و امثال اون که نفعی دارن . معلومه مخشش معیوب شده . بهترین ماشین صفر رو سوار میشی هر لحظه بخوای عوضش میکنی . عمر ما تمام شد نتونستیم یه ماشین نو بخریم . ما که نشد مطمئنا بچه نوه و نتیجه ما هم با این طرز تفکر شما و دنباله روهاتون نمیتونن. نکنین خیانت به این ملت که تو همه دوران پشت انقلاب و اسلامند........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
با این نوع اقدامات قدرت مجلس که یکی از نهادهای منتخب مردمه کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
هیئت نظارت بر سیاست های کلی نظام هم بفکر منافع ملت نیستند همه و همه وامدار مافیا هستند هیچ کس به فکر منافع ملی نیست حاضر هستند با خودروهای غیر استاندار و اوراق قدیمی که چند برابر خودروهای روز مصرف سوخت دارند مردم علاوه بر پرداخت پول سوخت میلیاردها لیتر در طول سالها ،باید جانشان را بدست بگیرند سالانه بیش از بیماری هولناک امثال کرونا جانشان را از دست بدهند در کنار آن چند صدهزار نفر مجروح نقص عضو در کشور داشته باشیم و بیمه بجای تامین زیرساخت‌های درمانی هزینه مجروح دیه نقص عضو و مرده بدهند اینست مصلحت سیاست کلی نظام؟؟؟؟!!!!!با کدام عقل سلیم و انصاف و عدالت و دلسوزی به ملت و نظام سازگار است؟
خیلی ازین بوروکراسی های دست و پاگیری فقط بخاطر منافع عده ای دلال که مافیایی بزرگ در نظام خودرو سازی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
تولید خودرو در ایران بسیار اندک است و باید این تولید به دهها ملیون در چند سال برسد که هیچگاه با این تولید کم نمیرسد پس واردات خودرو یک اجبار است و هر آنکه مخالفت کند یقینا ما آگاه و بی اطلاع است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
زمانی مجمع تشخیص نظام باید نظرش را اعلام کنه که بین مجلس وشورای نگهبان اختلاف پیش بیاد در این موضوع که شورا هم تایید کرده!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مردک بی سواد نوع خودرو و قیمت آن در سایر خودرو مونتاژ کن ها با ایران خودرو و سایپا یکی هست؟ مردم توان خرید از سایر خودرومونتاژکنها را ندارند. معلومه خودت سهامدار هستی که با واردات مشکل داری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۹ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
حرفت حساب
آخرین اخبار