بازگشایی مدارس آذربایجان غربی پس از ۲۵ ماه

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تمام تمهیدات برای برگزاری حضوری مدارس در استان فراهم شده است.

جواد جنگی گفت: پس از ۲۵ ماه از امروز چهاردهم فروردین ماه، تمامی فعالیت‌های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس از سر گرفته می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: دانش‌آموزان باید با الزام استفاده از ماسک، در کلاس‌های درس حاضر شوند و مدیران مدارس هم نظام مراقبت بهداشتی را افزایش دهند و در صورتی که دانش آموزی دچار علائم بیماری بود، از دیگران جدا شود.

به گفته وی دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده است و از امروز تمام مدیران آموزش و پرورش استان با اجرایی کردن این دستورالعمل ها، با آموزش های حضوری میزبان دانش آموزان خواهند بود.

جنگی گفت: تقریبا ۳ سال تحصیلی دانش آموزان، متاثر از کرونا بوده است و امروز  با رعایت و بکارگیری تمام دستورالعمل های بهداشتی، امروز به دوران قبل از کرونا و فعالیت مدارس برگشتیم.

آذربایجان غربی دارای ۶۴۶ هزار دانش آموز است که در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش تحصیل می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی می گوید: ۹۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال، ۳۷ درصد دانش آموزان پنج تا ۱۲ سال و ۹۷ درصد معلمان آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.