انصارالله: حمله به عمق خاک عربستان سبب آتش بس شد

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که حملات نیرو‌های مسلح یمن به عمق عربستان باعث شد تا آتش بس حاصل شود.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با المیادین اظهار داشت که حملات نیرو‌های مسلح یمن به عمق خاک عربستان باعث شد تا آتش بس حاصل شود.

البخیتی در ادامه با بیان اینکه این آتش بس فرصتی برای کشور‌های متجاوز است تا محاسبات خود را برای دستیابی به صلح پایدار و همه جانبه در یمن بررسی کنند، گفت: «در پی حمله اخیر به عمق خاک عربستان، پیش از آتش بس، تماس بین صنعا و ائتلاف سعودی از طریق سازمان ملل صورت گرفت؛ تماس‌ها ادامه دارد و آتش بس فرصت ارزشمندی برای دستیابی به صلح پایدار و همه جانبه خواهد بود. نمی‌توانیم روی وفاداری کشور‌های متجاوز و بیداری وجدان آن‌ها شرط بندی کنیم، اما آتش بس این بار با توجه به حملات اخیر متفاوت است.»

روز گذشته هانس گروندبرگ، نماینده ویژه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که طرف‌های درگیر جنگ یمن با پیشنهاد آتش بس موقت دو ماهه که از فردا لازم الاجرا است، موافقت کردند. بر اساس این آتش بس، طرف‌های درگیر جنگ یمن توافق کردند که عملیات نظامی هوایی، زمینی و دریایی در داخل یمن و فراتر از مرز‌های آن را متوقف کنند و با ورود کشتی‌های سوخت به بندر حدیده و از سرگیری پرواز‌های تجاری از فرودگاه صنعا موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
تا نباشد چوب تر
فرمان نبرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
خوب بود پسرخاله ولی کاش یک کم چربیش را بیشتر کرده بودید که تو این دوماه نمیتونستن جمش کنن خوب بودالبته واقعا دست مریزاد همه میدونن چکار سختی انجام دادید وچه آسان برای یاران خدا ما
آخرین اخبار