ناسا نکاتی در رابطه با رصد آسمان در ماه آویل را فاش کرد

ناسا با اطلاعات به‌روزرسانی خود در مورد آنچه که در پنجره باز بالای سرتان قرار دارد، بازگشته است.

نکته جالب در ماه آوریل، ظهور چهار سیاره آشنا و معلق است و به راحتی با چشم غیر مسلح قابل مشاهده هستند. این صحنه در نیمه اول این ماه با ظاهر شدن سیارات زهره، مریخ و زحل قبل از طلوع خورشید آغاز می‌شود. سیاره مشتری از اواسط این ماه وارد صحنه می‌شود و یک ساعت قبل از طلوع خورشید قابل مشاهده خواهد بود که در نتیجه چهارسیاره نمایان می‌شوند. در اواخر ماه آوریل، مشتری کمی قبل از طلوع خورشید در آسمان حرکت می‌کند و مشاهده این سیاره درخشان آسان می‌شود.

به گزارش youm7.com، ناسا در آخرین به روز رسانی خود، بر روی دب اکبر یا گاوآهن که الگویی از ستارگان درخشان در آسمان شمالی است، تمرکز کرده است. آژانس فضایی به این واقعیت کم‌شناخته اشاره می‌کند که یکی از ستاره‌هایش واقعاً دو یا شش گانه است. در ادامه توضیح داد آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد یک ستاره درخشان در نیمه راه و در امتداد دسته دیپر است، اما با بررسی دقیق‌تر دریافتند یک ستاره دوگانه به نام میزار و الکور است.

رصد آسمان

ناسا شما را به چالش می‌کشد تا متوجه شود که شما می‌توانید آن‌ها را به عنوان دو ستاره با چشمان خود ببینید یا خیر. سپس شما می‌توانید از طریق یک دوربین دوچشمی به همان صحنه نگاه کنید تا به راحتی آن‌ها را به عنوان ستاره‌های جداگانه تماشا کنید. وقتی به آن‌ها نگاه می‌کنید، به خاطر داشته باشید که این دو منظومه ستاره‌ای حدود یک و ۸۵ سال نوری از منظومه شمسی ما فاصله دارند.

سپس این آژانس اتمی فاش می‌کند که اگرچه ستارگان میزار و الکور به عنوان یک جفت نزدیک از دو ستاره ظاهر می‌شوند، اما در واقع شش ستاره وجود دارد. الکور یک جفت ستاره دوتایی و میزار چهار ستاره است در واقع یک جفت دوتایی هست؛ بنابراین به دنبال ستاره‌های "دوگانه" غیرمعمول میزار و الکور در دب اکبر در آوریل بگردید، جایی که در نگاه اول به عنوان یک ستاره به نظر می‌رسد اما در واقع منظومه‌‎ای از شش ستاره است.

ناسا

برای استفاده حداکثری از ماجراجویی‌های رصد آسمان، می‌توانید برخی از برنامه‌های نجومی را بررسی کنید که بسیاری از آن‌ها از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند تا در مورد سیارات، ستاره‌ها و کهکشان‌ها راحت‌تر بیاموزید.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار