آمادگی پلیس آذربایجان شرقی برای تامین امنیت در روز طبیعت

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از اعلام آمادگی کامل پلیس برای تامین امنیت انتظامی و ترافیکی در روز طبیعت خبر داد.

آقای علی محمدی گفت : با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سال‌های گذشته و رفع این محدودیت‌ها در سال جاری پیش‌بینی می‌شود، ۱۳ فروردین امسال شاهد افزایش تردد‌ها در جاده‌های استان باشیم که به همین منظور نیازمند است شهروندان به تمهیدات، محدودیت‌ها و توصیه‌های ترافیکی و انتظامی پلیس توجه داشته باشند.

با تدابیر اتخاذ شده و اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی در استان و تلاش پلیس و همکاری خوب مردم آمار جان‌باختگان جاده‌ای به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است.

رانندگان وسایل نقلیه سنگین باری و همچنین وانت‌بار‌ها از سوار کردن و حمل و جابجایی مسافر در قسمت عقب خودرو جداً خودداری کنند چراکه در صورت انجام این کار، اعمال قانون و از ادامه مسیر جلوگیری و اقدامات لازم جهت برگشت خودرو به مبدأ حرکت انجام خواهد شد.

 رانندگان از توقف یا ایستادن در ابتدا تا انتهای پیچ‌ها، روی پل‌ها، درون تونل‌ها، معابر و هرگونه توقف که باعث کندی عبور و مرور و سنگینی ترافیک می‌شود، پرهیز کرده و در محل‌هایی که احتمال خطر و خروج وسیله نقلیه به بیرون از جاده متصور است، از پارک خودرو و زدن چادر اجتناب کرده و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین جدا خودداری کنند.

شهروندان با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده‌شان ایجاد کنند و رانندگان در مدیریت زمان رفت‌وبرگشت برنامه‌ریزی کرده و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با مأموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

پلیس با تخلفات حادثه‌ساز، سرعت و سبقت‌های غیرمجاز و نیز با افرادی که بخواهند به حقوق شهروندان تعدی کرده و ایجاد مزاحمت کنند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد و خودرو‌های متخلف نیز توقیف خواهد شد.

از شهروندان انتظار داریم که امسال نیز مثل سال‌های گذشته با پلیس و دستگاه‌های خدمت رسان همکاری کنند و با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های مأموران پلیس‌راه و راهور در روز ۱۳ فرودین یار و مددکار تلاشگران عرصه نظم و امنیت باشند تا شاهد روزی بدون حادثه توأم با آرامش و امنیت باشیم و در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار