جمهوری اسلامی حکومتی متفاوت و متمایز از سایر حکومت‌های دنیا

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد جمهوری اسلامی ایران را حکومتی متفاوت از نظام‌های سلطنتی و دموکراسی‌های غربی دانست.

حجت الاسلام سیدجواد خاضع در مراس اهتزاز پرچم ایران در شهرستان یاسوج ۱۲ فروردین ماه را روزی مهم، تاریخی و سرنوشت ساز دانست و گفت: با وجود اینکه روز بزرگی است، اما به دلیل قرار گرفتن در تعطیلات نوروزی مظلوم واقع شده است.

او مدل حکومتی نظام ما را جمهوری اسلامی عنوان کرد و می گوید: این حکومت از همه دنیا متمایز است، زیرا در سایر نقاط دنیا یا نظام سلطنتی حاکم است که پیش از انقلاب اسلامی هم ۲ هزار و ۵۰۰ سال در ایران حکومت کردند یا دموکراسی‌های غربی است.

خاضع گفت: جمهوری اسلامی هیچکدام از این حکومت‌ها نیست و آن‌ها را مورد قبول نمی‌داند، زیرا در نظام سلطنتی مردم حق انتخاب و اظهار نظر ندارند، ضمن اینکه در دموکراسی غربی هم به دلیل کنار زدن دین و جدایی دین از سیاست، با مبانی دینی ما سازگار نیست.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، آنچه جلوی ظلم، ستم، فساد، قتل، غارت و هرگونه خطا را می‌گیرد، دین است، برای آنکه دستشان برای انجام این اعمال باز باشد و محدودیت و مانعی برای جنایت‌ها نداشته باشند، دین را از سیاست جدا کردند.

او جمهوری اسلامی را دارای بهترین ترکیب دانست و گفت: هم جمهوریت یعنی حضور مردم که در همه عرصه‌ها حق انتخاب و اظهار نظر، تعیین سرنوشت کشور، نظارت بر مسئولان دارد و هم شامل اسلامیت می‌شود که قوانین، احکام، برنامه‌ها و... مبتنی بر دین مبین اسلام است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان می گوید: به فرموده امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی همیشه در کنار هم هستند، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.

۱۲ فروردین ماه، در تقویم روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
جمهوری اسلامی آری