دادستانی ترکیه خواستار توقف محاکمه مظنونان قتل خاشقجی شد

دادستانی ترکیه از دادگاه این کشور خواست تا محاکمه مظنونان قتل خاشقجی را به حالت تعلیق درآورد و این پرونده را به مقامات سعودی ارجاع دهد.

دادستانی ترکیه از نهاد قضایی این کشور خواست محاکمه غیابی ۲۶ مظنون قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی را متوقف کند. دادگاه اعلام کرد که نظر وزارت دادگستری را در مورد این درخواست جویا می‌شود. جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده به ۷ آوریل (۱۸ فروردین) موکول شد.

شعبه یازدهم دادگاه کیفری استانبول نیز به نوبه خود تصمیم گرفت تا ادامه رسیدگی به پرونده قتل خاشقجی را متوقف سازد و مبانی و اقدامات لازم برای انتقال پرونده به مقامات قضایی عربستان را آغاز کند.

جمال خاشقچی، روزنامه نگار واشنگتن پست و منتقد محمد بن سلمان، آخرین بار در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۱۳۹۷) هنگام ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. کمی بعد مقامات ترکیه از مرگ مشکوک وی و شناسایی جسد قطعه قطعه شده او خبر دادند.

گزارش اطلاعاتی آمریکا که در ماه مارس سال گذشته منتشر شد، حاکی از آن بود که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی عملیات کشتن یا دستگیری خاشقچی را تایید کرده است. با این حال، دولت عربستان یافته‌های این گزارش و هرگونه دخالت بن سلمان در این پرونده را رد کرده است.

سال گذشته، دادگاهی در عربستان هشت نفر را به اتهام این قتل بین هفت تا ۲۰ سال زندانی کرد، اما نام هیچ یک از متهمان ذکر نشد. این محاکمه از سوی یک مقام سازمان ملل و فعالان حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت و موجی از مخالفت‌ها را به وجود آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار